آرژانتینی ها برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق های رای رفتند

به گزارش دنیای راه راه، رای دهندگان آرژانتینی امروز (یکشنبه) برای انتخاب رئیس جمهور جدید کشورشان به پای صندوق های رای می روند و ناظران می گویند این انتخابات احتمالا همچون انتخابات قبلی نتیجه مشابه خواهد داشت.

آرژانتینی ها برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق های رای رفتند

به گزارش خبرنگاران، به نوشته دویچه وله، اکثر نظرسنجی ها پیش بینی کردند که الفردو فرناندز در این انتخابات با فزونی حدود 20 درصدی پیروز شده و مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور فعلی را شکست می دهد.

مردم آرژانتین به دلیل مسائل اقتصادی در این کشور و افزایش فقر عمدتا از دولت ماکری ناراضی هستند.

حوزه های رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری آرژانیتن ساعت 1100 به وقت گرینوچ گشایش یافته و ساعت 2100 به وقت گرینویچ بسته خواهند شد.

در این انتخابات ریاست جمهوری شش نامزد رقابت می کنند اما رقابت اصلی میان ماکری به عنوان یک محافظه کار محبوب سرمایه گذاران و فرناندز به عنوان یک چهره میانه روی مخالف دولت او تلقی می شود.

فرناندز در دولت نستور کرچنر، رئیس جمهور سابق آرژانتین نقش کلیدی ایفا می کرد.

پدر ماکری یکی از چهره های سرشناس صنعتی بود و کننده طبقه ثروتمند آرژانتین است. او مدت هشت سال شهردار شهر بوئنوس آیرس بوده است.

فرناندز که در دانشگاه بوئنوس آیرس استاد حقوق است از حمایت کریستینا فرناندز کرچنر برخوردار است. با این حال او از فرناندز کرچنر چهره ای میانه رو تر به حساب می آید.

در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین یک نامزد برای پیروزی در دور اول نیازمند کسب حداقل 45 درصد رای و یا کسب 40 درصد رای به شرط داشتن فزونی 10 درصدی بر نفر دوم است و اگر هیچ نامزدی نتواند این نتیجه را به دست بیاورد دو کاندیدای نخست به دور دوم خواهند رفت و این دور دوم برای 24 نوامبر در نظر گرفته شده است.

رای دهندگان آرژانتینی امروز همچنین 130 کننده مجلس و 24 سناتور را نیز قرار است با رای خود انتخاب کنند و در سه استان این کشور نیز فرمانداران جدید انتخاب خواهند شد. در شهر بوئنوس آیرس هم قرار است شهرداران مناطق و فرماندار انتخاب شود.

فرناندز در مصاحبه ای پیش از انتخابات گفت: آرژانتینی ها لازم نیست عصبی باشند من از شما مردم می خواهم اطمینان قلبی خود را حفظ کنید چون کسانی که این فاجعه را ایجاد کردند قرار است کنار بروند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 212

به "آرژانتینی ها برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق های رای رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرژانتینی ها برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق های رای رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید