آزادسازی کشتی ربوده شده در رزمایش سه جانبه روسیه، ایران و چین

به گزارش دنیای راه راه، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اظهار داشت که در رزمایش سه جانبه این کشور با ایران و چین، سه کشتی ناوگان دریای بالتیک این کشور حضور خواهند داشت.

آزادسازی کشتی ربوده شده در رزمایش سه جانبه روسیه، ایران و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت که رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین روز آدینه در منطقه شمال اقیانوس هند شروع می گردد و 4 روز به طول خواهد انجامید.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، 3 کشتی وابسته به ناوگان دریای بالتیک روسیه در این رزمایش نظامی سه جانبه مشارکت خواهد داشت.

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه نمود در این رزمایش سه جانبه برای نخستین بار به آزادسازی یک کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی پرداخته خواهد شد.

سردار سرتیپ ابولفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو های مسلح ایران روز چهارشنبه در نشست خبری از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین اطلاع داد و گفت: از روز آدینه به مدت چهار روز این رزمایش بسیار مهم در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهد شد.

وی درباره اهمیت برگزاری این رزمایش گفت: اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می شوند و کشور های بسیاری در این مناطق تردد می نمایند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است.

سردار شکارچی همچنین در ارتباط با هدف برگزاری این رزمایش ادامه داد: مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از دیگر اهداف این رزمایش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 261

به "آزادسازی کشتی ربوده شده در رزمایش سه جانبه روسیه، ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی کشتی ربوده شده در رزمایش سه جانبه روسیه، ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید