آمریکا جنگ در افغانستان را زنده نگه می دارد، دولت با ثبات در کابل نزدیکی با چین و روسیه را در پی دارد

به گزارش دنیای راه راه، نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی در خصوص افزایش اختیارات نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار داشت که هدف اصلی واشنگتن نگه داشتن همیشگی افغانستان در سطحی از بی ثباتی و ناامنی است تا این کشور به چین و روسیه نزدیک نشود.

آمریکا جنگ در افغانستان را زنده نگه می دارد، دولت با ثبات در کابل نزدیکی با چین و روسیه را در پی دارد

با ما همراه باشید و با قیمت تور سفر به چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دان گلیزبروک نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی در گفت وگو با راشاتودی در خصوص تصمیم جدید باراک اوباما مبنی بر افزایش اختیارات نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: واشنگتن احتیاج دارد تا خود را به عنوان یک متحد اجتناب ناپذیر افغانستان معرفی کند.

گلیزبروک ادامه داد: اوباما قول داده بود تا جنگ افغانستان را خاتمه دهد اما وی با این تصمیم یک بار دیگر مخالف تعهدات خود عمل کرد.

این نویسنده اضافه نمود: باید درک کنیم که هدف اصلی آمریکا در افغانستان، بی ثباتی، ناامنی، جلوگیری از تبدیل شدن به یک کشور امن در منطقه با همسایگان آن نیست. زیرا اگر افغانستان امن گردد، بدان معناست که این کشور به کشورهای روسیه و چین نزدیک گردد.

روزنامه نگار آمریکایی اظهار کرد: افغانستان از لحاظ استراتژیکی یک کشور مهم به شمار می آید که می تواند به یک جهت تدارکاتی گازی به همسایه های خود نظیر روسیه، چین و هند تبدیل گردد. آمریکا خواستار افغانستانی باثبات و ایمن نیست.

وی بیان نمود: آمریکا، افغانستان را بی ثبات و در جنگ نگه داشته است. خطر این استراتژی و خطر ترک کامل این کشور، موجب خواهد شد تا دولت افغانستان به سوی روسیه و چین برای حمایت نظامی متمایل گردد. بنابراین به باور من، آن چیزی که شاهد آن هستیم، این است که آمریکا می خواهد تروریسم و جنگ را زنده نگه دارد.

گلیزبروک اضافه نمود: رئیس جمهور آینده آمریکا نیز قادر به خاتمه جنگ افغانستان نیست زیرا سیاست خارجی این کشور مستقیما توسط خود رئیس جمهور مشخص می گردد.

اوباما به تازگی اختیارات جدیدی به نظامیان کشور در افغانستان داده است که بر اساس آن، این نیروهای از آزادی بیشتری در هدف قرار دادن طالبان برخوردارند.

همچنین نیروی هوایی این کشور در افغانستان می توانند برای حمایت از نیروهای امنیت ملی افغانستان آزادی بیشتری داشته باشند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 454

به "آمریکا جنگ در افغانستان را زنده نگه می دارد، دولت با ثبات در کابل نزدیکی با چین و روسیه را در پی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا جنگ در افغانستان را زنده نگه می دارد، دولت با ثبات در کابل نزدیکی با چین و روسیه را در پی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید