اردوغان پیگرد محافظان خود در آمریکا را رسوایی توصیف کرد

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، پیگرد قانونی محافظان خود در آمریکا را مورد انتقاد شدید قرار داده است.

اردوغان پیگرد محافظان خود در آمریکا را رسوایی توصیف کرد

اردوغان امروز آدینه در سخنانی به مناسبت عید قربان، با محکوم دانستن تصمیم مقامات دادستانی آمریکا برای پیگیرد قانونی محافظان خود گفت: این رسوایی کامل است، این نشانه ای از رسوایی نحوه کار نظام قضایی در آمریکاست.

روز سه شنبه هیئت عالی منصفهدر واشنگتن، پایتخت آمریکا، 19 نفر از جمله 15 مامور امنیتی ترکیه را به ظن حمله به تظاهرکنندگان در ماه مه امسال قابل پیگرد تشخیص داد.

در آمریکا هیئت عالی منصفه معمولا با هدف آنالیز شواهد و مدارک مرتبط با ارتکاب جرم تشکیل می گردد و هدف از آن یاری به دادستانی در تشخیص این موضوع است که در صورت پیگرد قانونی مظنونان در محاکم قضایی، آیا احتمال قابل قبولی برای به نتیجه رسیدن پرونده وجود دارد یا نه.

در پی اعلام نظر هیئت عالی منصفه، دادستانی واشنگتن نوزده نفر را رسما به اقدام به ارتکاب جرم کیفری خشونت آمیز متهم کرد که در قوانین آمریکا، برای آن مجازات تا پانزده سال حبس پیش بینی شده است. شماری از متهمان با اتهام حمله و استفاده از اسلحه هم روبرو هستند.

16 تن از این افراد در روز 13 ماه ژوئن به ارتکاب جرم متهم شده بودند و براساس حکم روز سه شنبه دادستانی، سه نفر به این تعداد اضافه شده اند.

دو تن از متهمان تاجران ترک تبار مقیم آمریکا هستند که در ماه ژوئن بازداشت شدند و قرار است هفته آینده برای پاسخگویی به اتهامات در دادگاه حاضر شوند. به استثنای این دو نفر، هیچیک از متهمان در بازداشت نیست. از این هفده نفر، دو تن شهروند کانادا و بقیه شهروندان ترکیه هستند.

در جریان سفر رجب طیب اردوغان به آمریکا و ملاقات با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آن کشور در ماه مه، شماری از مخالفان دولت ترکیه در برابر اقامتگاه سفیر آن کشور در واشنگتن تجمع کردند و علیه اردوغان شعار دادند. همزمان، گروه دیگری نیز در نزدیکی آنان در حمایت ار رئیس جمهوری تجمع نموده بودند. در حالیکه ماموران پلیس آمریکا برای جلوگیری از درگیری دو طرف در محل حضور داشتند، تعدادی از ماموران محافظ اردوغان تظاهرکنندگان مخالف را مورد حمله قرار داده و به ضرب و جرح آنان پرداختند و نه نفر را زخمی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 187

به "اردوغان پیگرد محافظان خود در آمریکا را رسوایی توصیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان پیگرد محافظان خود در آمریکا را رسوایی توصیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید