اعتراضات مردمی در بلغارستان شدت گرفت

به گزارش دنیای راه راه، برای نخستین بار از زمان شروع اعتراضات بلغارستان در ماه ژوئیه، درگیری های خشونت آمیزی در بیرون ساختمان مجلس ملی این کشور میان معترضان و نیروهای پلیس درگرفت.

اعتراضات مردمی در بلغارستان شدت گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، مسئولان ارشد حزب حاکم بلغارستان، گرب می گویند بویکو بوریسف، نخست وزیر این کشور به رغم درگیری ها و اعتراضات خشونت بار اخیر در کشور در پست خود باقی می ماند.

سران این حزب در بیانیه ای که با اعلام اینکه دولت به خشونت ها با خشونت پاسخ نمی دهد، نوشتند: اگر تسلیم شویم، این بدان معناست که در آینده نیز گروه های تبهکار هر دولتی را که سر کار باشد، سرنگون نمایند.

بیانیه حزب حاکم بلغارستان یک روز پس از آخرین درگیری های شدید معترضان با پلیس در پایتخت، صوفیه منتشر شد.

خشونت در صوفیه

عصر چهارشنبه برای نخستین بار از زمان شروع اعتراضات بلغارستان در ماه ژوئیه، درگیری های خشونت آمیزی در بیرون ساختمان مجلس ملی این کشور میان معترضان و نیروهای پلیس درگرفت.

گئورگی هاجیسکی، رئیس پلیس صوفیه روز پنجشنبه گفت که در این درگیری ها 80 مأمور پلیس زخمی شدند. وی گفت: 126 نفر نیز بازداشت شدند که 62 نفر از آن ها دارای پیشینه کیفری آشوب و خرابکاری در بازی فوتبال بوده اند.

بسیاری از معترضان این روایت دولتی را نمی پذیرند و می گویند پلیس خود عامل ایجاد درگیری بوده تا بتواند عده بیشتری را به بهانه آشوبگری بازداشت کند. هریستو ایوانف، رهبر گروه مخالفان موسوم به آری، بلغارستان در خصوص حوادث چهارشنبه به یورونیوز گفت: نشانه هایی وجود دارد دال بر اینکه پلیس، اگر نگوییم خودش اساساً در ایجاد خشونت ها دخیل بوده، لااقل برای ورود به چنین درگیری ای آمادگی داشته است. پرسش های بسیاری هم در خصوص نقش خرابکاران فوتبالی در رویدادهای روز گذشته (چهارشنبه) وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه معترضان نیازی به درگیری نداشتند، اضافه نمود: با چنان رویداد اعتراضی عظیمی، به هیچ وجه نمی توان خشونت را به معترضین نسبت داد. افراد زیادی برای اعتراض آمده بودند چون خشم و عصبانیت زیادی در کشور وجود دارد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 919

به "اعتراضات مردمی در بلغارستان شدت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات مردمی در بلغارستان شدت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید