اعلام جزئیات و شرایط دریافت مستقیم لوازم خانگی ارزان قیمت توسط وزارت صمت

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران: سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت از آغاز طرح توزیع مستقیم لوازم خانگی به صورت سبدهای ارزان قیمت خبرداد و شرایط دریافت این 5 قلم لوازم خانگی پرمصرف را تشریح کرد.

اعلام جزئیات و شرایط دریافت مستقیم لوازم خانگی ارزان قیمت توسط وزارت صمت

به گزارش خبرنگاران به نقل از انتخاب، محمد رضا کلامی در مورد طرح توزیع مستقیم لوازم خانگی سبدهای ارزان قیمت، گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، اقشار هدف این طرح ، با اولویت زوج های جوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یا فرزندان این افراد است که اجرایی می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 105 هزار نفر معرفی شده اند، گفت: سومین گروهی که در اولویت این طرح هستند، مزدوجین تحت پوشش سازمان بازنشستگی است. به طور کلی طی فراخوان اعلام شده، دنبال این هستیم که واحدهای فراوری نماینده لوازم خانگی که توانایی و علاقه مندی لازم را برای عرضه مستقیم این 5 قلم کالا به مصرف نماینده واقعی را دارند، به دلیل مشارکت در این طرح، دولت نسبت به تأمین ارز و ورق فولاد این کارخانجات با اولویت اقدام گردد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت خاطر نشان کرد: در مقابل نیز این واحدهای فراوری باید نسبت به عرضه 5 قلم کالای لوازم خانگی اصلی جهیزیه از جمله اجاق گاز ، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و جارو برقی اقدام نمایند.

کلامی با اشاره به اینکه هدف از این کار حذف واسطه ها و عرضه مستقیم کالا با قیمت مناسب به دست مصرف نماینده واقعی است گفت این طرح قرار است با مشارکت پاکشوما و شرکت انتخاب آغاز گردد. گروه انتخاب در مرداد ما 35 هزار بسته را آماده نموده و پاکشوما نیز قرار است نرخ خود را برای این بسته اعلام کند.

وی اضافه نمود: قرار است بهزیستی و کمیته امداد به صورت وب سرویسی سامانه خود را به سامانه این دوشرکت متصل نمایند و مزدوجین تحت پوشش این دو نهاد باید درخواست خود را به نهادهای مربوطه اعلام نمایند. سپس به صورت سیستمی یک کد رمزدار برای مشمولین معین و به واحدهای فراوریی اعلام می گردد تا بر اساس آن افراد در درگاه الکترونیکی واحدهای فراوریی، مراجعه و محصولات را اینترنتی خریداری نمایند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت حتی اگر این دو نهاد موافقت داشته و استانها نیز آمادگی لازم را داشته باشند، این امکان وجود دارد که محصولات به صورت نمونه امکان مشاهده حضوری این 5 قلم فراهم گردد.

کلامی در خاتمه گفت: مشمولین این طرح پس از انتخاب محصول مورد نظر و واریز وجه می توانند کالا را تحویل بگیرند. در بسته نخست اسنوا این 5 قلم کالا به ارزش 9 میلیون و پانصد هزار تومان در اختیار اقشار قرار می دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 857

به "اعلام جزئیات و شرایط دریافت مستقیم لوازم خانگی ارزان قیمت توسط وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات و شرایط دریافت مستقیم لوازم خانگی ارزان قیمت توسط وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید