اعلام شرایط بهره مندی کسب و کار ها از تسهیلات کرونا

به گزارش دنیای راه راه، حامد شمس گفت: یکی از سیاست های دولت و این وزارتخانه با هدف حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار و در راستای حمایت از واحد های آسیب دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به این واحدهاست.

اعلام شرایط بهره مندی کسب و کار ها از تسهیلات کرونا

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی ادامه داد: 13 رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده اند و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند و در سال گذشته فعال بوده و هنوز هم فعال هستند، به شرط اینکه کارگران این واحد ها از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند و کارفرمایان آن نیرو های خود را در امسال تعدیل نکرده باشند و علاوه بر این کارگران این واحد ها دارای قرارداد برای سال 99 باشند، از سوی ستاد ملی کرونا انتخاب شده اند تا با پرداخت تسهیلات دوره کرونا مورد حمایت قرار گیرند.

شروع ارائه تسهیلات از هفته سوم اردیبهشت

این مقام مسئول عنوان نمود: فرایند ثبت نام و پرداخت این تسهیلات از هفته سوم اردیبهشت ماه شروع می گردد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هماهنگی دستگاه های اجرایی به یک میلیون واحد کسب و کار که آن ها را مشمول دریافت این تسهیلات دانسته است پیامک ارسال می نماید.

وی اضافه کرد: کارفرمایان به محض دریافت پیامک می توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir اطلاعات خود را ثبت نمایند. بعد از این مرحله، اطلاعات کارفرمایان برای بانک ها ارسال و فرایند پرداخت تسهیلات شروع می گردد.

شمس ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات 12 درصد است و مبلغ آن نیز با توجه به میزان نیرو های کار هر واحد کسب و کار متغیر است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون شرح داد: به ازای هر کارگر شاغل، 12 میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت می گردد و چنانچه نوع شغل به گونه ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کارگاه تعطیل شده باشد، این مبلغ به ازای هر کارگر 16 میلیون تومان خواهد بود.

بازپرداخت وام به چه صورتی است؟

وی اعلام نمود: دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه امسال و به مدت دو سال است و میزان وثایقی هم که برای دریافت این تسهیلات باید به بانک ها ارائه گردد متفاوت است و با ارائه سفته و معرفی ضامن نهایی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 714

به "اعلام شرایط بهره مندی کسب و کار ها از تسهیلات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط بهره مندی کسب و کار ها از تسهیلات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید