افزایش 25 درصدی گردشگران خارجی، اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر در حوزه گردشگری استان فارس

به گزارش دنیای راه راه، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به افزایش 25 درصدی حضور گردشگران خارجی در این استان گفت: این امر سبب افزایش سرمایه گذاری در زمینه تاسیسات گردشگری و اشتغال بیش از 3 هزار نفر شده است.

افزایش 25 درصدی گردشگران خارجی، اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر در حوزه گردشگری استان فارس

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ژانویه 2021 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، مصیب امیری ظهر امروز در مراسم روز جهانی گردشگری با ارائه آماری در زمینه فعالیت های مرتبط با گردشگری پرداخت و گفت: حضور و بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد بازدیدکنندگان داخلی در 6 ماه نخست سال جاری با کاهش 25 درصدی روبه رو بوده است گفت: در مجموع در 6 ماه نخست سال جاری اماکن تاریخی استان فارس 3 میلیون و 304 هزار بازدیدکننده داشته که در مجموع با کاهش 23 درصدی روبه رو بوده است.

امیری درباره حجم سرمایه گذاری در زمینه تاسیسات گردشگری اضافه کرد: در این زمینه در مجموع تاسیسات اقامتی، تفریحی و پذیرایی 80 مجوز با حجم سرمایه گذاری 326 میلیارد تومان و اشتغالزایی 3 هزار و 66 نفر در 6 ماه نخست سال جاری صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به رشد 16 درصدی هتل های استان فارس اظهار داشت: استان فارس با 70 هتل در زمینه گردشگری فعالیت دارد که علاوه بر این 16 خانه مسافر نیز سال جاری به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به تعداد اتاق ها و تخت های موجود در مراکز اقامتی استان فارس توضیح داد: در زمینه اتاق استان فارس با رشد 16 درصدی و در زمینه تخت با رشد 13 درصدی همراه بوده است.

امیری اعلام کرد: در 6 ماه نخست سال جاری در زمینه سفره خانه های سنتی 25 درصد، در تعداد مجتمع های گردشگری 17 درصد، در تعداد آکادمی های گردشگری 25 درصد، در تعداد دفاتر خدمات مسافرتی 30 درصد و در زمینه تعداد راهنمایان 43 درصد افزایش داشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری گفت: انتظار این است که با همکاری همه نهادها و دستگاه ها و استانداردسازی هتل ها قشرهای ویژه مانند معلولان، جانبازان و سالمندان نیز بتوانند از این صنعت بهره مند شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 379

به "افزایش 25 درصدی گردشگران خارجی، اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر در حوزه گردشگری استان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 25 درصدی گردشگران خارجی، اشتغالزایی بیش از 3 هزار نفر در حوزه گردشگری استان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید