انتقاد تند رییس پنتاگون از ترامپ

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران : رییس پنتاگون روز سه شنبه با تاکید بر افزایش امنیت مشترک بیان کرد که فشارهای ترامپ بر سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو موثر بوده و موجب افزایش هزینه های این سازمان شده است.

انتقاد تند رییس پنتاگون از ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا طی سخنرانی در شورای آتلانتیک گفت: رهبری آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ باعث افزایش عمده هزینه های دفاعی ناتو شده است.

اسپر در ادامه اضافه کرد: پنتاگون انتظار دارد که هزینه های دفاعی ناتو طی چهار سال آینده با افزایش صدها میلیارد دلاری همراه باشد.

وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود که افزایش هزینه های نظامی در سراسر اروپا مهمترین اولویت سیاست خارجی رییس جمهور بوده است بطوریکه مرتب و علنی ملتهای ثروتمند مانند آلمان را مورد حمله قرار می دهد.

اسپر اضافه کرد: از سال 2016 تا به امروز متحدان ما در ناتو در مجموع 130 میلیارد دلار به هزینه های دفاعی خود اضافه نموده اند. انتظار داریم این رقم تا سال 2024 به 400 میلیارد دلار برسد.

وزیر دفاع امریکا خاطر نشان کرد که برای غلبه بر تهدیدهای پیچیده و فزاینده در قرن 21 و دفاع از ارزشهای مشترک ما هیچ سواری رایگان دیگر وجود نخواهد داشت.

روابط ناتو و آمریکا در مدت چهار سال ریاست جمهوری ترامپ با چالش هایی همراه بوده است، رییس جمهوری آمریکا بارها اعلام نموده که اتحاد غرب (ناتو) منسوخ شده و بعضی از متحدان متخلف هستند.

ترامپ حتی در سال 2018 تهدید کرد که آمریکا از ناتو خارج می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 987

به "انتقاد تند رییس پنتاگون از ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند رییس پنتاگون از ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید