اوباما بار دیگر خواهان متوقف شدن ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین شد

به گزارش دنیای راه راه، رئیس جمهور آمریکا تاکید نمود: کشورهای مختلف باید ساخت و ساز جزایر مصنوعی را متوقف نموده و از نظامی کردن مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین خودداری نمایند.

اوباما بار دیگر خواهان متوقف شدن ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در نشست رهبران آسه آن توضیح داد: برای دستیابی به ثبات در منطقه، کلیه ادعاها در مورد مالکیت مناطق مورد اختلاف و همین طور ساخت و ساز جزایر مصنوعی و نظامی کردن دریای جنوبی چین باید متوقف گردد.

اظهارات اوباما در شرایطی است که چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

اوباما اضافه کرد: من از کشورهای آسه آن خواسته ام تا برای ایجاد زمینه لازم با هدف حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و منازعات و برقراری آزادی دریانوردی و آزادی هوانوردی در منطقه کوشش نمایند.

در حالی که تنش بین پکن و واشنگتن بر سر مناطق مورد اختلاف و مناقشه در دریای جنوبی چین بالا گرفته است، پنتاگون رسما پرواز یک فروند بمب افکن راهبردی بی 52 را بر فراز این منطقه تایید کرده است.

آمریکا بارها اعلام کرده است که به این گونه عملیات ها بر اساس قوانین بین المللی ادامه خواهد داد. چین پیش از این اعلام کرده بود که نمی خواهد مساله دریای جنوبی چین در نشست آسه آن در کوالالامپور مطرح گردد.

اوباما در ادامه در واکنش به حملات تروریستی به هتل اقتصادی تاکید نمود: این حملات تنها عزم آمریکا و متحدانش را برای مقابله بی امان با کسانی که شهروندان را هدف قرار می دهند، محکم خواهد نمود و به تروریست ها اجازه هیچ پناهگاه امنی را نخواهد داد.

وی اضافه کرد: ما به ریشه کن کردن شبکه های تروریستی ادامه می دهیم. ما به این قاتلان اجازه نخواهیم داد تا پناهگاه امنی را پیدا نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 354

به "اوباما بار دیگر خواهان متوقف شدن ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما بار دیگر خواهان متوقف شدن ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید