اون از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ دعوت نموده است

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران آنلاین:یک روزنامه کره جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد، رهبر کره شمالی در نامه ای که ماه اوت ارسال شده، از رئیس جمهور آمریکا دعوت نموده است که به پیونگ یانگ سفر کند.

اون از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ دعوت نموده است

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این نامه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به دونالد ترامپ، دومین نامه او به رئیس جمهور آمریکا در ماه اوت است و در شرایطی ارسال شده که مذاکرات میان دو کشور در مورد خلع سلاح کره شمالی متوقف شده است.

این نامه قبل از آزمایش موشک های کوتاه برد توسط کره شمالی، به ترامپ ارسال شده است.

روزنامه جونگانگ ایلبوی کره جنوبی به نقل از منابع مطلع دیپلماتیک نوشت، در این نامه که هفته سوم اوت به ترامپ تحویل داده شده، کیم جونگ اون از تمایل خود برای داشتن ملاقاتی دیگر با رئیس جمهور آمریکا سخن گفته است.

کاخ سفید، وزارت امور خارجه آمریکا و نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد تاکنون به گزارش مربوط به این نامه و دعوت اون از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ، واکنشی نشان نداده اند.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی گفت، تمایل دارد تا بار دیگر با رهبر کره شمالی در راستای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح دیدار کند.

رهبر کره شمالی و ترامپ از ژوئن 2018 سه بار با یکدیگر دیدار داشته اند.

چندی پیش وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود، کشورش امیدوار است که طی روزها یا هفته های آینده به روند مذاکرات خلع سلاح هسته ای با کره شمالی برگردد.

پس از دومین نشست میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی که ماه فوریه در هانوی برگزار گردید، مذاکرات میان دو طرف با هدف متوقف کردن برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ به بن بست رسید.

رهبران این دو کشور بار دیگر در ماه ژوئن در یک منطقه مرزی بین دو کره دیدار و توافق کردند که گفت وگوها از سر گرفته گردد اما تاکنون مذاکرات از سر گرفته نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 45

به "اون از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ دعوت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اون از ترامپ برای سفر به پیونگ یانگ دعوت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید