ایتالیا: سونامی بیماران ممکن است نظام بیمارستانی را از کار بیندازد

به گزارش دنیای راه راه، یک مقام ارشد بهداشتی در ایتالیا پس از اعلام افزایش شمار بیماران در این کشور به 1128 مورد شامل 29 مورد مرگ درباره اثر سونامی افزایش ناگهانی شمار بیماران بر نظام بیمارستانی کشور هشدار داد.

ایتالیا: سونامی بیماران ممکن است نظام بیمارستانی را از کار بیندازد

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا لحظه آخری از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین ماسیمو گالی، استاد و رئیس بخش بیماری های عفونی در بیمارستان ساکو در شهر میلان ایتالیا روز یکشنبه 11 اسفند گفت: شرایط صراحتا از دیدگاه سازماندهی نظام بهداشتی اضطراری است.

او اضافه کرد: این شرایط مانند آن است که به ناگهان شمار زیادی از بیماران دچار بیماری های عمده همزمان در بیمارستان ها بستری شوند. برای مثال روز آدینه، پیش از موج جدید موارد بیماری در لومباردی (کانون شیوع ویروس کورونا در شمال ایتالیا)، 85 تخت ایزوله را بیماران مبتلا به کووید-19 اشغال نموده بودند- این میزان درصد بالایی از تخت های در اختیار است.

مقامات در منطقه لومباردی که 552 نفر مبتلا به عفونت ویروس کورونا در آنها تشخیص داده شده است، خواهان اختصاص دادن بیمارستانی صرفا برای درمان بیماران کوروناویروس و به کار دریافت پزشکان و پرستاران بازنشسته برای یاری به کادر درمانی شده اند.

این الگوی گسترش سریع همچنین در کره جنوبی مشاهده می گردد که روز یکشنبه 586 مورد جدید بیماری را گزارش کرد و شمار کلی موارد بیماری به 3736 شامل 18 مورد مرگ رسید.

شیوع کوروناویروس باعث شد کلیسای کاتولیک کره جنوبی برای نخستین بار در تاریخ 236 ساله اش مراسم عشای ربانی روز یکشنبه را در بیش از 1700 محل در سراسر این کشور متوقف کند. معابد بودایی نیز رویدادهای مذهبی را لغو کردند و کلیساهای عمده مسیحی مراسم یکشنبه را به طور آنلاین برگزار کردند.

مقامات در کره جنوبی از رسیدن به لحظه بحرانی در مقابله با ویروس خبر داده اند و از مردم خواسته اند تا حضور در مراسم مذهبی و گردهمایی های سیاسی خودداری نمایند و در تعطیلات آخر هفته در خانه بمانند.

فرانسه گردهمایی بیش از 5000 نفر در مکان های دربسته و تظاهرات در فضای آزاد را در مکان هایی که انتشار ویروس در آنها گزارش شده است، ممنوع نموده است. مسابقه نیم ماراتون پاریس که قرار بود یکشنبه برگزار گردد، لغو شده است و به کشیشان در بعضی از مناطق از جمله در پاریس دستور داده شده است که در مراسم عشای ربانی نان مقدس را به جای دهان مومنان در دست هایشان بگذارند.

موزه لوور در پاریس یکشنبه بعدازظهر تعطیل شد و مراجعان صف کشیده در زیر باران به جای ماندند تا جلسه مدیریت و کارکنان درباره کوروناویروس به خاتمه برسد.

در جاهای دیگر دنیا، آمریکا، استرالیا و تایلند نخستین مرگ های ناشی از کوروناویروس را گزارش کردند و دو پزشک خط مقدم مبارزه با کوروناویروس درگذشتند و شمار بیشتری از کشورها گردهمایی های بزرگ را ممنوع و محدودیت های مسافرتی خاطرنشان کردند.

وحشت از کوروناویروس در آمریکا هم دارد بالا می گیرد. فرماندار ایالت واشنگتن در غرب آمریکا پس اعلام نخستین مرگ ناشی از کوروناویروس در این کشور در یک مرد 50 ساله، شرایط اضطراری خاطرنشان کرد. بیش از 50 نفر در یک آسایشگاه در این ایالت بیمار هستند و از لحاظ کوروناویروس آزمایش شده اند.

جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن به سازمان های ایالتی دستور داد همه منابع مورد احتیاج را برای پاسخدهی به شیوع بیماری به کار ببندند. با اعلام شرایط اضطراری، گارد ملی ایالت نیز در صورت ضرورت می تواند به کار گرفته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 538

به "ایتالیا: سونامی بیماران ممکن است نظام بیمارستانی را از کار بیندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا: سونامی بیماران ممکن است نظام بیمارستانی را از کار بیندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید