بازدید کیم جونگ-اون از مناطق توفان زده ، رهبر کره شمالی مسئول خاطی را برکنار کرد

به گزارش دنیای راه راه، رهبر کره شمالی در ادامه سفرهای خود به گوشه و کناراین کشور بحران زده روز شنبه به استان شرقی هامگیونگ رفت و از خرابی های ناشی از توفند مایاسک در این منطقه بازدید و یک مقام ارشد را به دلیل کوتاهی در انجام وظایف برکنار کرد.

بازدید کیم جونگ-اون از مناطق توفان زده ، رهبر کره شمالی مسئول خاطی را برکنار کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، کیم جونگ-اون که در هفته های اخیر شایعه به کما رفتن و بیمار شدنش منتشر شده، شخصا همراه چند نفر از معاونانش به مناطق توفان زده رفت تا شاید مردم با دیدن او رنج ناشی از شیوع کرونا و تحریم های اقتصادی آمریکا را برای ساعتی هم که شده به فراموشی بسپرند. او با انتقاد از مسئولان خاطی قول داد 12 هزار نفر از نیروهایش را از پیونگ یانگ برای بازسازی منطقه اعزام کند.

خبرگزاری مرکزی کره شاقتصادی در گزارش بازدید کیم گفت او روز شنبه به استان هامگیونگ جنوبی در شرق رفت تا از میزان خرابی های توفند مایاسک بازدید کند. مسئولان منطقه از خراب شدن دست کم 1000 خانه و ساختمان عمومی و زمین های کشاورزی خبر دادند. گفته می شود توفان در استان هامگیونگ شاقتصادی هم به همین اندازه خسارت و خرابی بار آورده است اما در گزارش رسانه رسمی این کشور به تعداد کشته ها اشاره نشده است.

از سوی دیگر، روزنامه رودونگ سینمون از کشته و زخمی شدن ده ها نفر در توفند مایاسک در استان کانگوون در جنوب استان های هامگیونگ خبر داد. بر این اساس، برخی مسئولان ارشد محلی به دلیل ناتوانی در تخلیه ساکنان منطقه به شدت تنبیه و از کار برکنار شده اند. کیم جونگ-اون در همان محل توفان زده یک جلسه در سطح بالا تشکیل داد و از مقام های ارشد حزب کارگر و مسئولان محلی خواست در آغاز بازسازی منطقه پیشقدم شوند.

رهبر کره شاقتصادی در اقدامی کم سابقه یک نامه سرگشاده خطاب به اعضای حزب حاکم در پیونگ یانگ منتشر کرد و به آنها دستور داد یک گروه 12 هزار نفری از نیروهای نخبه به دو استان هامگیونگ شاقتصادی و جنوبی اعزام کنند. کیم همان جا کیم سونگ-ایل، رئیس کمیته استانی حزب کارگران را در استان هامگیونگ جنوبی برکنار کرد تا نشان دهد از عملکرد مسئولان محلی در مدیریت کردن اوضاع اصلا خوشحال نیست.

بر اساس آنچه وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرده، بازدید یک ماه پیش رهبر کره شاقتصادی از مناطق سیل زده رویدادی بسیار نادر در این کشور بود و آخرین بار سال 2015 رخ داده بود. یک توفند بسیار قوی دیگر تا یکی دو روز آینده به بخش شاقتصادی شبه جزیره کره می رسد اما مقام های محلی گفته اند برای مبارزه با این توفان آمادگی دارند. سازمان هواشناسی کره جنوبی از رسیدن این توفند به شبه جزیره در روز دوشنبه خبر داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 923

به "بازدید کیم جونگ-اون از مناطق توفان زده ، رهبر کره شمالی مسئول خاطی را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید کیم جونگ-اون از مناطق توفان زده ، رهبر کره شمالی مسئول خاطی را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید