آنالیز 5 طرح دانش بنیان در حوزه صنعت آب، برق و کشاورزی

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمدولی علاءالدینی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب در جلسه ای که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، مدیران کل مالی استانداری گلستان، مدیران دستگاه های اجرایی و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار گردید، گفت: شرکت مادر تخصصی ساتکاب مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق را به عهده دارد و از گذشته تا به امروز پشتیبانی صنعت آب و برق را در کشور انجام می دهد. علاوه بر حدود 190 شرکت دولتی که تحت پوشش و سهام داری شرکت مادرتخصصی ساتکاب قرار دارند، 100 شرکت بخش خصوصی نیز با ما همکاری می نمایند و در مأموریت جدید ساتکاب یعنی پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و استفاده از این دانش در صنعت آب و برق را نیز بر عهده دار هستند.

آنالیز 5 طرح دانش بنیان در حوزه صنعت آب، برق و کشاورزی

وی اضافه کرد: از بین این شرکت ها، حدود 5 شرکت که مورد احتیاج صنعت آب و برق بود انتخاب شد و استان گلستان به دلیل اینکه تفکر توسعه ای و تخصصی که در مدیریت این شرکت وجود دارد، به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح ها انتخاب شد که فرصت مناسبی برای استان است تا این پروژه ها را اجرایی کند.

این مقام مسئول ادامه داد: گلخانه تاریک، رصد حریم رودخانه ها و سواحل توسط پهپاد، مدیریت یکپارچه حوضه آبریز مبتنی بر اندازه گیری از منابع تا مصارف از جمله این طرح ها است. منابع اقتصادی این طرح ها از حوزهه ای دانش بنیان، سازمان مدیریت و.. تأمین می گردد که بتوانیم استان گلستان را به عنوان پایلوت در چند پروژه که در سطح ملی هست معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1412

به "آنالیز 5 طرح دانش بنیان در حوزه صنعت آب، برق و کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 5 طرح دانش بنیان در حوزه صنعت آب، برق و کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید