برگزاری سومین جلسه کمیسیون مهر و میراث در شهر آیسک

به گزارش دنیای راه راه، مسئول میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سرایان گفت: سومین جلسه کمیسیون مهر و میراث شهر آیسک در محل شهرداری با حضور تمامی اعضا برگزار گشت.

برگزاری سومین جلسه کمیسیون مهر و میراث در شهر آیسک

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی، محمد عرب روز 6 تیرماه 99 در این جلسه ضمن تشکر از مسئولان بخش آیسک برای همراهی، همکاری و پیگیری و رصد موضوعات مرتبط با میراثفرهنگی در بخش آیسک گفت: تهیه پرونده ثبت فرش خودرنگ به دلیل پراکندگی و تنوع طرح و رنگ و نقش و... طولانی شده و هنوز اطلاعات مورد نیاز تکمیل و نقایص پرونده برطرف نشده و این امر نیازمند کمک و مساعدت شهرداری و اعضای شورا و همکاری پیشکسوتان این صنعت است.

او اضافه نمود: بعضی از ظرفیت های آیسک در مورد ایجاد اقامتگاه بوم گردی مغفول مانده و به دلیل رونق خوب کشاورزی خیلی رغبتی برای ایجاد آن وجود ندارد، در حالی که یکی از مهمترین ظرفیت های گردشگری در حال حاضر گردشگری کشاورزی و استفاده از گردشگری مزرعه است. در شهر سرایان به تازگی مجوز اولین مجتمع گردشگری با رویکرد مزرعه صادر شده و در شهر آیسک هم با توجه به رونق کشاورزی و ظرفیت های باغستان آیسک این امکان میسر است.

مسئول میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سرایان ادامه داد: در مورد آب گیری آب انبارها با توجه به اینکه از گذشته میرآبها مسئول آب گیری بودند، حتی مراسم آب گیری به نام سرایان به ثبت رسیده است، باید از ظرفیت مردم و علاقه مندان و میرآبهای قدیمی که بسیار هم علاقه مند و پیگیر هستند، استفاده شود.

او اضافه نمود: افتتاح کارگاه میناکاری ترنم کویر آیسک، کارگاه سفال گری و چندین کارگاه تراش سنگ و گلیمبافی و کارگاه چادرشب بافی زیبا بافت از مهمترین واحدهای تولیدی صنایعدستی در آیسک هستند، برای فروش صنایعدستی علاوه بر شرکت در نمایشگاهها، تولیدکنندگان باید به فنون بازاریابی و فروش مسلط شوند، به عنوان مثال از ظرفیت فضای مجازی و فروش های ویژه با تخفیف در زمان های خاص استفاده کنند.

علی مسعودی شهردار آیسک ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت های گردشگری آیسک گفت: ایجاد اولین اقامتگاه بوم گردی و راه اندازی بازارچه دائمی صنایعدستی در شهر آیسک باید مد نظر قرار گیرد که مهمترین موضوع عدم تحقق ساخت اقامتگاه در آیسک، عدم استقبال سرمایهگذاران است.

بازسازی و آب گیری آب انبارها، احیای آب وقف آب انبارها برای کمک به بازسازی آن ها، اهمیت کاوش های اجرا شده در محوطه تاریخی کله کوب، برگزاری نمایشگاه برای فروش تولیدات صنایعدستی و ثبت فرش خودرنگ به نام آیسک از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 861

به "برگزاری سومین جلسه کمیسیون مهر و میراث در شهر آیسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری سومین جلسه کمیسیون مهر و میراث در شهر آیسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید