بنا بر گزارش ها تنها 12 درصد از خانوارهای ونکوور توان خرید یک خانه با قیمت میانه را دارند

به گزارش دنیای راه راه، تحقیقات تازه نشان می دهد که تنها تعداد کمی از خانواده ها در عظیم ترین شهرهای کانادا، توان خرید یک خانه با قیمت میانه را دارند.

بنا بر گزارش ها تنها 12 درصد از خانوارهای ونکوور توان خرید یک خانه با قیمت میانه را دارند

گزارشات اخیر ارائه شده مبنی بر توان خرید مسکن از سوی رویال بانک کانادا (Royal Bank of Canada) حاکی از آن است که تنها 12 درصد از خانواده های ونکووری می توانند با قیمت های فعلی اقدام به خرید یک خانه میانه کنند، این در حالی است که این درصد در تورنتو کمی بهتر بوده و نزدیک به 20 درصد می باشد.

دو اقتصاددان به نام های Robert Hogue و Craig Wright گفته اند که این شرایط بدون در نظر گرفتن تست استرس وام مسکن می باشد.

اما در حالی که قیمت های نجومی مسکن در ونکوور و تورنتو همه توجه ها را به خود جلب نموده است، تحقیقات RBC نشان دهنده این است که چگونه قیمت مسکن در دیگر شهرها و استان های کانادا هم فراتر از حد استطاعت مردم افزایش یافته است.

در شهر مونترال که از جانب تورنتویی ها ارزان تلقی می شود، تنها 36 درصد از خانوارها می توانند هزینه خرید یک خانه میانه را تقبل کنند. در شهرهای کلگری، ادمونتون و اتاوا هم کمتر از نیمی از جمعیت توان خرید مسکن را دارند.

تنها خبر خوب شاید این باشد که اخیرا همه چیز در جهت درست حرکت نموده است. مقیاس مقدار گیری استطاعت اقتصادی RBC برای دو دوره کاهش یافته و این بدان معنی است که قیمت خرید مسکن ارزان تر شده است.

در حال حاضر در سراسر کانادا 51.4 درصد از میانه عایدی خانوارها، هزینه های تهیه یک خانه را پوشش می دهد که نسبت به آمار 53.9 درصدی شش ماه گذشته کاهش یافته است.

مسکن ارزان در ونکوور بهبود زیادی را شاهد بوده و با 82 درصد از عایدی، امکان خرید خانه وجود دارد که نسبت به آمار 86.9 درصدی در شش ماه گذشته کاهش یافته است. در تورنتو این نسبت از 75.3 درصد به 66 درصد طی 6 ماه اخیر کاهش یافته است.

اما بعضی از اقتصاددانان RBC معتقدند که این سطوح قیمت گذاری همچنان بالا و نگران کننده هستند.

با این سرعت، رکود قیمت مسکن در ونکوور عظیم پنج سال دیگر طول خواهد کشید تا زمانی که بر اساس استاندارد 33 درصدی عایدی (که به وسیله سازمان مسکن و اعطای تسهیلات کانادا معین شده)، قیمت ها در این شهر مقرون به صرفه شود. رکود در شهر تورنتو (اگر هنوز وجود دارد) هم به مدت چهار سال دیگر ادامه می یابد.

اقتصاددانان RBC چنین انتظار دارند که تهیه هزینه های کلی مالکیت خانه در آینده نزدیک و به صورت تدریجی، تسهیل شود.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1508

به "بنا بر گزارش ها تنها 12 درصد از خانوارهای ونکوور توان خرید یک خانه با قیمت میانه را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا بر گزارش ها تنها 12 درصد از خانوارهای ونکوور توان خرید یک خانه با قیمت میانه را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید