بیانیه اتحادیه عرب در واکنش به تحولات عراق

به گزارش دنیای راه راه، فارس نوشت:دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه ای با دعوت به آرامش، تنها راه حل ناآرامی های عراق را گفت وگوهای معترضان با رهبران سیاسی دانست.

بیانیه اتحادیه عرب در واکنش به تحولات عراق

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که رهبران سیاسی عراق هر چه زودتر ناآرامی های این روزهای این کشور را به آرامش برسانند.

به نوشته اسکای نیوز، او از جان باختن تعدادی از معترضان ابراز تأسف و برای مجروحین آرزوی سلامتی کرد و گفت که دلایل حکومت عراق برای تثبیت اوضاع و جلوگیری از هرج و مرج و حل مسائل بدون آشوب را درک می کند اما در عین حال در خصوص افزایش خشونت های که هیچ افق روشنی ندارد، نگران است.

دبیرکل اتحادیه عرب اضافه نمود: امیدوارم عراق بیش از این به سمت نا امنی پیش نرود؛ به خصوص در سایه دخالت های خارجی توجیه ناپذیر که صرفا اوضاع را پیچیده می کنند.

احمد ابوالغیط توافق میان معترضان و رهبران سیاسی را تنها راه رسیدن به یک راه حل در راستای منافع ملی عراق دانست و تأکید کرد که اتحادیه عرب در این شرایط در کنار عراق ایستاده و آمده است تا در این باره عراق را یاری کند.

دور دوم اعتراضات عراق که از اول اکتبر آغاز شد، از 25 اکتبر از سرگرفته شده و هم اکنون چند استان عراق از جمله بغداد، پایتخت این کشور، شاهد اعتراضات مردمی برای ایجاد اصلاحات سیاسی و بهبود خدمات دولتی است.

طبق آخرین آمار کمیساریای عالی حقوق بشر عراق، تا کنون در این اعتراضات بیش از 300 نفر جان خود را از دست داده و 15 هزار نفر نیز مجروح شده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 255

به "بیانیه اتحادیه عرب در واکنش به تحولات عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه اتحادیه عرب در واکنش به تحولات عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید