ترامپ کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا را کاهش می دهد

به گزارش دنیای راه راه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواهان کاهش قابل ملاحظه تعداد کارمندان شورای امنیت ملی شده است.

ترامپ کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا را کاهش می دهد

ایسنا نوشت: این اقدام از سوی بعضی از منابع آگاه به عنوان بخشی از کوشش های کاخ سفید در راستای کاستن از فعالیت های بخش سیاست خارجی دولت آمریکا توصیف شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این درخواست از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا توسط میک مولوینی، رئیس دفتر کاخ سفید و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا به کارمندان شورای امنیت ملی این کشور اعلام شد.

کاهش تعداد کارمندان شورای امنیت ملی آمریکا که اکنون 310 کارمند دارد، به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت.

در گزارش بلومبرگ همچنین اشاره ای به تعداد دقیق کاهش نیروها در این آژانس اشاره ای نشده است.

شورای امنیت ملی آمریکا در سال 1947 در زمان حکومت هری ترومن برای هاهنگی گار وزارت خارجه و نهادهای نظامی در راستای مبارزه با اتحاد شوروی تاسیس شده است.

کاهش قابل ملاحظه تعداد کارمندان شورای امنیت ملی آمریکا در شرایط شروع تشریفات استیضاح ترامپ صورت می گیرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز 3 مهرماه رسماً شروع تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح شده در ارتباط با گفت وگوی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین گفت.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند ترامپ در این مکالمه تلفنی کوشش نموده رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار جو بایدن و پسر او هانت تحت فشار قرار دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای یاری نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط نموده است.

کلید زدن استیضاح روندی پیچیده و پر پیچ و خم دارد. رئیس جمهور را به دلیل ارتکاب هر جرم معمولی هم نمی توان استیضاح کرد و طبق بند 4 ماده 2 قانون اساسی آمریکا این کار فقط در صورتی مجاز است که او طبق ادله متفن مرتکب جرائم سنگینی مانند خیانت، ارتشا و سایر تخلفات و جرائم مربوط به افراد عالی رتبه شده باشد.

فرایند کار، از مجلس نمایندگان شروع می گردد و در صورتی که اکثریت قانونگذاران در این مجلس (نصف به علاوه یک) موافق استیضاح باشند، روند کار به جریان خواهد افتاد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 133

به "ترامپ کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید