ترکیه: فقط نظام سوریه را هدف قرار می دهیم

به گزارش دنیای راه راه، وزیر دفاع ترکیه می گوید که کشورش قصد رویارویی با روسیه در ادلب را ندارد بلکه تنها نظام سوریه را هدف قرار خواهد داد.

ترکیه: فقط نظام سوریه را هدف قرار می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه مدعی شد که بیش از دو هزار نیروی وابسته به نظام سوریه در ادلب را کشته و یک پهپاد، هشت بالگرد و 103 تانک را منهدم کرده است.

وی مدعی شد که 72 توپخانه و سکوی پرتاب موشک و سه سامانه دفاع هوایی متعلق به نظام سوریه منهدم شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وزیر دفاع ترکیه گفت: عملیات سپر بهار که پس از حمله به نیرو های ما در ادلب آغاز شده است، با موفقیت ادامه دارد.

34 نظامی ترکیه بامداد روز جمعه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای الباره، در جبل الزاویه، (حومه استان ادلب) رخ داد، کشته شدند که پس از آن، دولت ترکیه نیز دست به حملات علیه مواضع ارتش سوریه زده است.

او اضافه کرد: قصد رویارویی با روسیه را نداریم بلکه هدف ما پایان دادن به جنایت های نظام سوریه و جلوگیری از افراطی گری و مهاجرت است.

او گفت که ما از روسیه انتظار داریم از نفوذ خود برای وادار کردن نظام سوریه به عقب نشینی تا مرز های توافق سوچی، استفاده کند.

وی گفت: در چارچوب حق دفاع مآغاز به همه حملات به نقاط برج مراقبت و یگان های ترکیه در ادلب پاسخ خواهیم داد.

بر اساس توافق سوچی، روسیه و ترکیه به توافق رسیدند که منطقه امن عاری از سلاح به عرض 15 الی 20 کیلومتر در ریف جنوبی ادلب و شمال حماه، بین گروه های معارض و نیرو های ارتش سوریه ایجاد شود.

همچنین این توافق از روسیه می خواهد توقف عملیات های ارتش سوریه در استان ادلب را تضمین کند، مشروط بر اینکه در مقابل نیز ترکیه گروه های تندرو و افراطی را از منطقه کاهش تنش دور کند و آزادی انتقال ساکنان منطقه، ورود کالا ها و بازیابی روابط تجاری و اقتصادی از طریق مناطق ام 4 (حلب لاذقیه) و ام 5 (حلب حماه) با پایان 2018 تضمین شود. بیش از یک سال از آن زمان گذشته، ولی مفاد آن اجرا نشده است.

طرفین روس و ترک همچنین توافق کردند که با تروریسم مقابله کنند و همه اقدامات لازم برای آتش بس پایدار را اتخاذ کنند که ایجاد گشت های نظامی-امنیتی و مراکز دیدبانی از جمله این اقدامات بود. از این مراکز 12 مرکز متعلق به ترکیه بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 546

به "ترکیه: فقط نظام سوریه را هدف قرار می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: فقط نظام سوریه را هدف قرار می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید