تشابه آمریکای کنونی با رُم در حال سقوط؛ نِرون ساز می زد، ترامپ گلف بازی!

به گزارش دنیای راه راه، یک وبسایت تحلیلی در مطلبی با بررسی حال و روزهای اخیر آمریکا، شرایط کنونی این کشور نمایش رسوایی و تضعیف دموکراسی دانست.

تشابه آمریکای کنونی با رُم در حال سقوط؛ نِرون ساز می زد، ترامپ گلف بازی!

به گزارش خبرنگاران، پراجکت سیندیکیت نوشت: گفته اند که نِرون امپراطور روم وقتی شهر رُم در حال سوختن بود، ساز می زد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در حالی که بیش از 200 هزار نفر در کشورش بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، در حال ضربه زدن توپ گلف بود و از ضررهایی که زمین های گلفش متحمل شده سخن می گفت.

تا همین اواخر، بسیاری از مردم جهان به میزان کمتر، شاهد دروغ ها و روحیه سرکوبگرانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بودند. با این حال،در جریان مناظره اول ریاست جمهوری آمریکا، جهان به مدت 90 دقیقه، شاهد رفتارهای قلدرمابانه و غیرقابل تحمل دونالد ترامپ بود که تا حد زیادی علاوه بر اثبات این نکته که ترامپ فردی برای تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا، فردی بی کفایت است، این نکته را نیز روشن کرد که وی اساسا از سلامت روحی و روانی درستی نیز برخوردار نیست.

بدون تردید در چهار سال گذشته، جهان شاهد دروغ های بی انتها رئیس جمهور آمریکا بوده است. بر اساس گزارش واشینگتن پست، ترامپ تا اواسط ماه جولای، بیش از 20 هزار ادعای دروغ و غیرواقعی بیان کرده است. چطور می شود از چنین فردی انتظار داشت در مناظرات انتخاباتی رویکرد درستی از خود به نمایش گذارد.

آزاردهنده تر از هر نکته دیگری این مساله بود که وی در جریان مناظره با بایدن، از محکوم کردن اقدامات گروه های افراطی و نژاد پرست حامی خود خودداری کرد و حتی از آن ها خواست تا همچنان پشتیبان وی باشند. وی حتی از ارائه پاسخ صریح مبنی بر تعهد خودش به انتقال مسالمت آمیز قدرت نیز طفره رفت و مدام سعی کرد از فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مشروعیت زدایی کند.

اقدامات ترامپ در سال های اخیر و مخصوصا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، تهدیدی جدی بر علیه دموکراسی آمریکایی است.

با این حال، در شرایط فعلی و از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ و حامیان جمهوریخواه وی در قدرت، اوضاع به نحو بنیادینی تغییر کرده و آمریکا و موقعیت جهانی آن نیز تا حد زیادی آسیب دیده اند.

قانون اساسی و نهادهای آمریکایی، دیگر همچون گذشته از اعتبار و قدرت برخوردار نیستند و نمی توان آن ها را الگوهایی در جهان دانست. ترامپ تا حد زیادی، فرایند قانون و هنجارهای قانونی و سیاسی در آمریکا را خدشه دار کرده و کشور ما دیگر از اعتبار جهانی سابق خود برخوردار نیست.

در چهار سال گذشته، ترامپ و حامیان جمهوریخواه وی، به نحو شوکه کننده ای، هنجارها و قوانین را در آمریکا زیرپا گذاشته اند و علاوه بر تضعیف آمریکا، عملا به نهادها و قوانینی که باید از آن ها دفاع کنند، حمله کرد.

این ها تهدیدات جدی بر علیه دموکراسی و دیگر ارزش های آمریکایی هستند و جامعه آمریکا بایستی نسبت به این مساله، حساسیت نشان دهد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 964

به "تشابه آمریکای کنونی با رُم در حال سقوط؛ نِرون ساز می زد، ترامپ گلف بازی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشابه آمریکای کنونی با رُم در حال سقوط؛ نِرون ساز می زد، ترامپ گلف بازی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید