تظاهرات علیه سیسی رئیس جمهوری مصر، تعدادی بازداشت شدند

به گزارش دنیای راه راه، تظاهرات آدینه در پاسخ به فراخوان هایی انجام شد که به وسیله شبکه های اجتماعی منتشر شده بودند.

تظاهرات علیه سیسی رئیس جمهوری مصر، تعدادی بازداشت شدند

تعدادی از افراد شرکت کننده در تظاهرات علیه سیسی رئیس جمهوری مصر در قاهره بازداشت شدند. آنها علیه سیسی شعار می دادند و خواهان کناره گیری او از قدرت شدند.

به گزارش خبرنگاران، تظاهرات علیه سیسی، اتفاقی نادر در مصر است.

خبرگزاری فرانسه نوشت تظاهرات های کوچکی علیه سیسی در قاهره و دیگر شهرهای مصر انجام شد اما پلیس به سرعت توانست معترضین را متفرق کند.

فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد دهها نفر در شهرهای اسکندریه، المحله، دمیاط و سوئز تجمع اعتراضی داشته اند.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گفته اند که بازداشت 5 شرکت کننده در تظاهرات شبانه علیه سیسی در میدان التحریر قاهره را دیده اند.

نیروهای پلیس به سمت معترضین گاز اشک آور شلیک کردند. نیروهای امنیتی نیز به صورت گسترده حضور داشتند.

فیلم هایی از تظاهرات ها با هشتگ میدان التحریر در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد معترضین شعار می دادند ارحل یا سیسی (سیسی برو).

میدان التحریر قاهره مرکزی برای انقلاب علیه حکمرانی حسنی مبارک رئیس جمهوری وقت مصر در سال 2011 بود.

تظاهرات آدینه در پاسخ به فراخوان هایی انجام شد که به وسیله شبکه های اجتماعی منتشر شده بودند. به ویژه درخواستی که از سوی محمد علی فعال مالی مصری منتشر شد. او در تبعید خود خواسته در خارج از مصر است. وی این فراخوان را از اسپانیا منتشر نموده بود.

محمد علی تاکنون بارها فیلم هایی را در شبکه های اجتماعی منتشر نموده و اعتراض نموده بود که سیسی رئیس جمهوری و ارتش مصر پول بیت المال را در طرح هایی بی فایده و نامحدود و از جمله در ساخت کاخ های ریاست جمهوری هدر داده اند.

این فعال مالی 45 ساله گفته که ارتش مصر میلیون ها جنیه (واحد پول مصر) بابت اجرای طرح های پیمانکاری به شرکتش بدهکار است.

خبرگزاری فرانسه گفته است محمد علی هیچ دلیلی برای سخنانش منتشر ننموده اما فیلم های او میلیون ها بار در شبکه های اجتماعی بازدید و با واکنش های زیادی روبه رو شده اند.

سیسی نیز به تازگی در سخنرانی عمومی بدون اشاره به این فعال مالی مصری ادعاهای او را تکذیب نموده و گفته بود خود را شریف و أمین و مخلص می داند.

براساس قانون تایید شده در نوامبر 2013 یعنی چند ماه بعد از آنکه ارتش مصر، رئیس جمهور اسلامگرا محمد مرسی را برکنار کرد برگزاری تظاهرات با محدودیت های زیادی همراه شد.

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری فعلی مصر، در سال 2013 وزیر دفاع بود اما به دنبال تظاهرات گسترده علیه محمد مرسی رئیس جمهوری وقت، علیه مرسی کودتا کرد و او را از قدرت کنار زد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 104

به "تظاهرات علیه سیسی رئیس جمهوری مصر، تعدادی بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات علیه سیسی رئیس جمهوری مصر، تعدادی بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید