تمجید وزیر صنعت اردن از سفرش به دمشق

به گزارش دنیای راه راه، وزیر خارجه اردن سفرش به دمشق را خوب توصیف و تاکید نمود که با وجود تحریم های آمریکا علیه سوریه، امان به منافع داخلی کشورش می نگرد.

تمجید وزیر صنعت اردن از سفرش به دمشق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طارق الحموی وزیر صنعت و تجارت اردن، با تمجید سفر رسمی که دو روز پیش به دمشق انجام داد، تأکید کرد که این امر به ایجاد چارچوب های کلی برای گفت وگو در خصوص مبادلات تجاری بین دو کشور یاری نموده است.

الحموی روز پنحشنبه در گفت وگو با شبکه سی ان ان آمریکا یک روز بعد از سفرش به دمشق و ملاقاتش با محمد سامر الخلیل همتای سوری خود گفت: این سفر خوب بود و چارچوب هایی کلی برای گفت وگو ایجاد کرد. هنوز درباره فهرست های معین کالاهای مبادلاتی به توافق نرسیدیم و جزئیات را آنالیز نکردیم، اما در عین حال هیچ اختلافی در هیچ پرونده ای نبود.

وزیر اردن تاکید نمود: کمیته های فنی مشترکی در نشست های آینده جزئیات ایجاد اصول راهکار مسائل به جامانده از جمله موضوع فهرست های کالاهای ممنوعه میان دو کشور را مورد آنالیز قرار خواهند داد.

سی ان ان گفت: سفر وزیر صنعت اردن که نخستین سفر یک مقام دولتی اردن به دمشق از زمان وقوع جنگ سوریه است به دنبال اعمال تحریم های مالی اضافی به دولت سوریه از سوی آمریکا صورت گرفته است.

وزیر اردنی در واکنش به این موضوع گفت: ما به قواعد بین المللی متعلق به این موضوع واقفیم، اما به منافع اردن هم در سایه اوضاع مالی داخلی آن می نگریم.

در بیانیه مشترکی که از سوی طرفین نشست صادر شده تاکید شده است که دمشق و امان درصدد توسعه روابط دوجانبه ورفع موانع پیش روی ارتقای سطح روابط خود هستند و این ملاقات آینده روابط مالی میان دو کشور و راه های توسعه آن را مورد آنالیز قرار داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 556

به "تمجید وزیر صنعت اردن از سفرش به دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید وزیر صنعت اردن از سفرش به دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید