خبرنگاران سازمان ملل: پناهجویان سوری در اردن از نبود امنیت غذایی رنج می برند

به گزارش دنیای راه راه، تهران- خبرنگاران- سازمان ملل متحد بیان کرد که 25 درصد پناه جویان سوری در اردن از نبود امنیت غذایی رنج می برند.

خبرنگاران سازمان ملل: پناهجویان سوری در اردن از نبود امنیت غذایی رنج می برند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارات را آلبرتو کوریا مندز نماینده برنامه جهانی غذا در اردن در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد.

وی یادآورشد که نبود امنیت غذایی در بین پناهجویان سوری در اردن از 10 سال پیش که این خانواده ها ورود به اردن را شروع کردند، به بالاترین سطح رسیده است.

بر اساس برآوردهای برنامه جهانی غذا، 25 درصد پناهجویان سوری در اردن از امنیت غذایی رنج می برند و 65 درصد نیز در معرض نبود امنیت غذایی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، نبود امنیت غدایی، حالتی است که مردم توانایی خود را در به دست آوردن غذا محدود می یابند و برای دستیابی به غذای کافی مطمئن نیستند.

اکنون حدود 660 هزار پناه جوی سوری در اردن بسر می برند که توسط سازمان ملل ثبت نام شده اند. از سوی دیگر برآوردهای اردن نشان می دهد شمار کسانی که از شروع درگیری ها در سوریه در مارس 2011 به اردن پناه آورده اند بالغ بر یک میلیون و 300 هزار نفر است.

مقام های اردنی می گویند که هزینه میزبانی این پناهجویان از 10 میلیارد دلار تجاوز نموده است.

سوریه در 9 سال گذشته شاهد حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی- عربی است که تا به امروز صدها هزار کشته و میلیون ها آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1278

به "خبرنگاران سازمان ملل: پناهجویان سوری در اردن از نبود امنیت غذایی رنج می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل: پناهجویان سوری در اردن از نبود امنیت غذایی رنج می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید