خبرنگاران عراق تولید گاز خود را افزایش می دهد

به گزارش دنیای راه راه، تهران- خبرنگاران- وزیر نفت عراق روز جمعه خاطرنشان کرد که به دنبال سرمایه گذاری برای تولید یک میلیارد و 500 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی بیشتر است.

خبرنگاران عراق تولید گاز خود را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران از تارنمای وزارت نفت عراق، احسان عبدالجبار گفت: احتمالا تولید گاز عراق در سال 2025 به چهار میلیارد فوت مکعب افزایش یابد.

براساس بیانیه وزارت نفت عراق، تولید کنونی نفت عراق 2 میلیارد و 700 میلیون فوت مکعب برآورد می شود.

عبدالجبار گفت: پیش بینی ما این است که تولید گاز طبیعی عراق تا اوایل سال 2025 به چهار میلیارد فوت مکعب برسد.

وی اضافه نمود: وزارت نفت عراق سه طرح سرمایه گذاری برای تولید گاز در استان های بصره، میسان و ذی قار (جنوب) دارد.

وزیر نفت عراق گفت که این کشور به دنبال سرمایه گذاری برای تولید گاز در میدان المنصوریه در استان دیاله در جنوب شرق عراق نیز هست.

براساس آخرین گزارش وزارت نفت عراق که دسامبر 2020 منتشر شد، تولید ماهانه گاز این کشور 77 میلیارد و 600 میلیون فوت مکعب اعلام شد.

عراق ذخیره گازی حدود یکصد و 32 میلیون فوت مکعب را دارد، اما به دلیل ناتوانی در استفاده از این ذخایر، مجبور است به خاطر استخراج نفت همراه با گاز، 700 میلیارد فوت مکعب از آن را بسوزاند.

عراق به تسریع طرحهای توسعه برای سرمایه گذاری در فرآوری گازهایی که به همراه نفت استخراج می شوند و پرداختن به مسئله آلایندگی، نیاز دارد.

این کشور علاوه بر ضرورت کاهش مشعل سوزی و آلایندگی در بزرگترین میدان نفتی خود، به تولید گاز برای کاهش وابستگی به واردات که عمده آن از ایران است، نیاز دارد.

طبق گزارش سال 2019 آژانس بین المللی انرژی، پتانسیل قابل توجهی برای گاز طبیعی در عراق وجود دارد زیرا تولید گاز به عنوان محصول فرعی استخراج نفت در یک دهه گذشته افزایش پیدا کرده است.

عراق درحال حاضر گاز مورد نیاز خود را از طریق دو خط لوله گازی و به میزان 5 میلیون متر مکعب روزانه برای تولید برق، از ایران وارد می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1413

به "خبرنگاران عراق تولید گاز خود را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عراق تولید گاز خود را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید