خبرنگاران فرمانداری شهرستان دشتیاری با معرفی نخستین فرماندار آن افتتاح شد

به گزارش دنیای راه راه، چابهار- خبرنگاران- فرمانداری شهرستان تازه تاسیس دشتیاری در جنوب سیستان وبلوچستان طی مراسمی با حضور استاندار سیستان وبلوچستان، مسوولان و قشرهای مختلف مردم رسما افتتاح و عادل عفتی بعنوان نخستین فرماندار آن معرفی گردید.

خبرنگاران فرمانداری شهرستان دشتیاری با معرفی نخستین فرماندار آن افتتاح شد

استاندار سیستان وبلوچستان روزیکشنبه در جمع مردم دشتیاری و مراسم افتتاح فرمانداری این شهرستان گفت: شهرستان دشتیاری دارای ظرفیت های فراوان برای توسعه است و ارتقای آن به شهرستان می تواند بخشی از مسائل عظیم آن را حل نماید.

احمدعلی موهبتی اضافه نمود: در زمان جاری شدن سیل در این منطقه ریاست جمهوری و مسوولان ارشد کشوری حضور پیدا کردند و بعد از آن اعتبارات خوبی برای جبران خسارت ها تخصیص پیدا کرد که اکنون در حال هزینه است.

وی گفت: مردم نقش مهمی در توسعه مناطق مختلف دارند و باید عنوان کنم که همراهی و همکاری شما مردم با مسوولان خیلی مهم و ضروری و عامل مهمی در تسریع حل مسائل و مسائل منطقه است.

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: مسائل و مسائل مردم جمع بندی و براساس اوویت ها و شرایط اعتباری پیگیری خواهد شد.

وی با تشریح بخشی از خدمات دولت گفت: با وجود قرار دریافت در شرایط بد مالی، تحریم ها و شرایط فعلی کشور طرح های مختلفی در سراسر استان در حال افتتاح و بهره برداری است.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه نمود: سواحل مکران و شهرستانهای دشتیاری و چابهار دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه هستند و دولت با توجه و نگاه خویش در سالهای اخیر قدمهای خوبی برداشته است و بزودی شاهد توسعه و آبادانی این منطقه خواهیم بود.

موهبتی اضافه نمود: استخدام جوانان و تحصیل کردگان در دستورکار است و با پشتیبانی مردم و مسوولان مختلف ان شاالله شاهد رشد و توسعه روز افزون این منطقه و محرومیت زدایی خواهیم بود.

وی باتاکید بر اینکه اعتبارات باید در جاهایی هزینه گردد که مسائل و مسائل را حل نمایند، اعلام نمود: به انتها رساندن طرح ها با همراهی و مشارکت مردم میسر است و به خوبی شاهد رسمی شدن بازارچه و مرز ریمدان و پسابندر بودیم که این نوید دهنده اشتغال و توسعه است.

وی گفت: دشتیاری برای توسعه نیازمند مشارکت مردم است و ما انتظار داریم در ابتدای کار در دشتیاری مردم با همدلی همراهی و بدرستی مطالبه گری نمایند تا مسائل مرتفع گردد.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری نیز گفت: دشتیاری همجوار سواحل مکران دارای ظرفیت های شیلاتی، گردشگری، کشاورزی، مالی، مرز زمینی و دریایی و ده ها توانمندی دیگر استکه توجه به آنها این منقطه محروم را به توسعه و آبادانی می رساند.

تعیین الدین سعیدی اضافه نمود: مرز ریمدان یکی از فرصت های مهم در حوزه شهرستان دشتیاری است که با همت دولت در سالهای اخیر رسمی شده و نیازمند امکانات و تجهیزات برای جابجایی کالا و مسافر است.

وی با اشاره به ظرفیت وجود آب های بیکران دریا و سدهای زیردان و پیشین در این منطقه، اعلام نمود: متاسفانه مردم همچنان آب ندارند و پروژه های حوزه آب تعطیل و وعده های مسوولان محقق نشده و می طلبد چند روزی مسوولان استان در شهرستان دشتیاری زندگی نمایند تا آن وقت مسائل تشنگی مردم را درک نمایند.

وی اعلام کرد: جاده کلانی به گواتر منطقه مهم کشت میگوی کشور نیازمند توجه فوری و آسفالت است و همچنین باید حرکت هایی برای بازارچه پسابندر انجام و هر چه سریعتر زیرساخت ها برای فعالیت رسمی آن و توسعه تجارت با کشورهای همجوار انجام گردد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار با اشاره به اینکه منطقه ای نظیر دشتیاری با ظرفیت های فراوان نباید مشکل بیکاری، بی آبی، عدم آسفالت راهها و نبود تلفن واینترنت داشته باشد، اعلام نمود: پس از سالها مردم از امکانات اولیه بی بهره هستند و باید بصورت انقلابی و جهادی مسائل و مسائل دشتیاری مرتفع گردد.

سعیدی گفت: استاندار سیستان وبلوچستان بصورت شبانه روزی برای توسعه استان در حال کوشش است و ما باید با همراهی وهمگامی مسوولان مسائل و مسائل را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: پروژه های حوزه آبرسانی چابهار و دشتیاری کاملا رها شده اند این در حالی است که قرار بود در هفته دولت افتتاح شوند.

وی بر حل مسائل مردم بریس، پسابندر، دشتیاری و سایر روستاها و مناطق پلان و چابهار تاکید و اعلام نمود: هر روز به بهانه های مختلف تلفن و اینترنت این منطقه قطع و کسی جوابگوی مسائل و مسائل مردم نیست.

وی گفت: استاندار سیستان وبلوچستان برای ارتقای بخش دشتیاری به شهرستان کوشش های زیادی نموده است و امیدواریم با معرفی فرماندار و مدیران مستقل ادارات در این شهرستان جدید شاهد توسعه وآبادانی این منطقه محروم از ایران اسلامی باشیم.

نماینده شوراهای اسلامی سیستان وبلوچستان در شورایعالی کشور نیز گفت: دشتیاری عظیمترین قطب دیمی و آبی در استان است و خاک حاصلخیز آن و اراضی چهار هزار هکتاری گواتر و سایر ظرفیت ها به تنهایی برای اشتغال و فراوری و توسعه کافی هستند.

شه بخش گرگیج اضافه نمود: دشتیاری 150 کیلومتر مرز خاکی و 90 کیلومتر مرز دریایی دارد و این ظرفیت باید به توسعه و آبادانی این منطقه یاری شایانی کند.

عضو شورای اسلامی بخش پلان چابهار بر ایجاد پارک ملی دریایی در سواحل دشتیاری تاکید و اعلام نمود: تبادل کالا با کشورهای حوزه خلیج فارس به وسیله مرز پسابندر می تواند توسعه روابط تجاری کشورها را در پی دارد.

به گزارش خبرنگاران عادل عفتی پیش از این بعنوان معاون عمرانی فرمانداری ویژه چابهار در حال خدمت بوده و در کارنامه اش شهردار محمودآباد مازندران را نیز دارد.

شهرستان دشتیاری در منتهی الیه جنوب شرقی ایران قرار گرفته است. از نظر موقعیت مختصات جغرافیایی در 25 درجه و4 دقیقه تا 26 درجه و 6 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 60 درجه و 55 دقیقه تا 61 درجه و 54 دقیقه شرقی واقع شده است.

این بخش با مدارراس السرطان تنها یک درجه و 37 دقیقه فاصله دارد که قرار داشتن در چنین موقعیتی، شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی بویژه بالا بودن درجه حرارت و میزان کم نزولات آسمانی را بوجود آورده است.

شهرستان دشتیاری از طرف شمال به شهرستان راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی شهرستان چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آب­های آزاد دریای عمان ختم می­ گردد. به­ طوریکه 85 کیلومتر خط ساحلی با دریای عمان و 132 کیلومتر مرز خشکی با پاکستان دارد به این ترتیب امکان دسترسی به آب­های آزاد از این طریق برای بخش دشتیاری صندلی ویژه­ ایی را به وجود آورده است.

مساحت منطقه دشتیاری حدود 6 هزار کیلومتر مربع است. شهرستان دشتیاری طبق آخرین سرشماری سال 1395 کشور دارای جمعیتی بالغ بر 79 هزار و 911 نفر در قالب 18 هزار و 79 خانوار است.

شهرستان دشتیاری دارای یک شهر نگور و 2 بخش مرکزی به مرکزیت شهر نگور و باهوکلات به مرکزیت دمپگ و چهار دهستان(دهستان نگور، سندمیرثوبان،درگس و باهوکلات) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 912

به "خبرنگاران فرمانداری شهرستان دشتیاری با معرفی نخستین فرماندار آن افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرمانداری شهرستان دشتیاری با معرفی نخستین فرماندار آن افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید