خبرنگاران مدیرکل بنادر بوشهر: ربودن شناور عراقی در آب های این استان صحت ندارد

به گزارش دنیای راه راه، بوشهر- خبرنگاران- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: هیچ شناور خارجی در آب های سرزمینی ایران و این استان ربوده نشده است و هرگونه خبری در این زمینه تکذیب می گردد.

خبرنگاران مدیرکل بنادر بوشهر: ربودن شناور عراقی در آب های این استان صحت ندارد

سیاوش ارجمندزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: اخبار منتشر شده در بعضی رسانه های خارجی مربوط به یک یدک کش عراقی است که به دلیل آبگرفتگی در جزیره سه دندان واقع در آب های استان بوشهر به گل نشسته است.

وی بیان نمود: در 22 اسفند ماه 1399 یک یدک کش ـ بارج عراقی در آب های بین المللی خلیج فارس به دلیل آبگرفتگی یاری خواست که کشورهای ایران، عربستان، قطر و بحرین با همکاری هم در یک عملیات مشترک دریایی به یاری آن شتافتند و عربستان چهار خدمه یدک کش را نجات داد.

ارجمندزاده ادامه داد: به دلیل شرایط نامساعد جوی یدک کش و بارج از هم جدا شدند و یدک کش سرگردان که بدون سرنشین بود در هشت مایلی بندر بوشهر در جزیره کوچک و غیرمسکونی سه دندان به گل نشسته است.

وی گفت: شناورهای امدادی بندر بوشهر این یدک کش را از زمان ورود به آب های سرزمینی ایران و استان بوشهر تا لحظه به گِل نشستن اسکورت و همراهی کردند.

ارجمندزاده ادامه داد: در این زمینه تا سرانجام رفع شدن مشکل فنی و بازگشت به دریا با مالک شناور مدنظر همکاری لازم انجام خواهد شد.

پیش از این شبکه خبری العربیه در خبری کوتاه از ربایش یک فروند کشتی عراقی در آب های ایران خبر داده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1272

به "خبرنگاران مدیرکل بنادر بوشهر: ربودن شناور عراقی در آب های این استان صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل بنادر بوشهر: ربودن شناور عراقی در آب های این استان صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید