خبرنگاران مردم شیوه نامه های بهداشتی کرونا را به صورت جدی رعایت نمایند

به گزارش دنیای راه راه، بندرعباس - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: مردم برای حفظ جان خود، بستگان و همنوعان شیوه نامه های بهداشتی را به صورت جدی رعایت نمایند تا جان کسی در خطر قرار نگیرد.

خبرنگاران مردم شیوه نامه های بهداشتی کرونا را به صورت جدی رعایت نمایند

علی رئوفی روز سه شنبه با اشاره به صندلی حفظ جان انسان ها در دین مبین اسلام، در این رابطه اضافه نمود: حفظ جان انسان ها در دین مبین اسلام از واجبات مهم و لازم است و در شرایط کرونایی توجه به این مهم اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: مردم شریف هرمزگان به همکاری های خوب خود با ستاد کرونا برای مدیریت بیماری کرونا ادامه دهند و هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند تا این استان از شرایط قرمز خارج گردد.

وی افزود: دورهمی های خانوادگی، شرکت در مجالس شادی و عزا، حضور اماکن پرخطر نظیر رستوران ها و برپایی سفره افطار در شرایط کرونایی خطرناک است و تقاضا داریم از حضور در چنین برنامه های پرهیز گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه نمود: ترددهای غیر ضروری درون استانی به مناطق مختلف استان عامل دیگر گسترش ویروس کرونا است که بایستی از آن پرهیز کرد.

جانشین ربیس ستاد کرونای هرمزگان، توضیح داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از خروج های غیر ضروری از منزل نقش مهمی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به خطر شیوع ویروس خطرناک هندی، گفت: در صورت رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی احتمال خطر شیوع ویروس خطرناک هندی در استان وجود دارد و این ویروس نسبت به ویروس چینی و انگلیسی به مراتب سرایت و کشندگی بیشتری دارد.

صرفه جویی در مصرف آب لازم است

رئوفی با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی در سال 99 و ابتدای سال 1400 بیان داشت: منابع آب ذخیره شده در سدهای استان و سفره های آب زیرزمینی با کاهش شدید همراه است که ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را دو چندان نموده است.

وی اعلام نمود: دستگاه های اجرایی ذیربط در مورد مصرف صحیح آب فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نمایند تا استان از شرایط تابستان سخت با کمترین مشکل عبور کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه نمود: مصرف بهینه آب و پرهیز از مصرف های غیر ضروری از ایجاد تنش آبی در روستاها و شهرها جلوگیری می نماید.

وی گفت: با توجه به رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق مردم در ساعات پیک مصرف از روشن نمودن وسایل برقی پرمصرف غیر سرمایشی اجتناب نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1361

به "خبرنگاران مردم شیوه نامه های بهداشتی کرونا را به صورت جدی رعایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم شیوه نامه های بهداشتی کرونا را به صورت جدی رعایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید