خبرنگاران مرکز توسعه فناوری توانا در البرز راه اندازی شد

به گزارش دنیای راه راه، کرج - خبرنگاران - مرکز توسعه فناوری توانا روز چهارشنبه به همت دانشگاه خوارزمی و شرکت ملی نفت ایران در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی راه اندازی شد.

خبرنگاران مرکز توسعه فناوری توانا در البرز راه اندازی شد

مرکز توسعه فناوری توانا نمونه ای از یک شرکت دانش بنیان متکی بر مدل توسعه ای منطبق با شرایط و ضوابط بومی است.

رییس مرکز توسعه فناوری توانا در این آیین گفت: این مرکز، یک مرکز شتاب دهی و نوآوری، زیست بوم فناوری بوده و خانواده فناوری را تکمیل نموده که برای تکمیل این زنجیره ارکان مختلفی مورد احتیاج است.

علی میثاقی اضافه نمود: دانشگاه ها، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، شتاب دهنده ها، مراکز صنعتی و مراکز تامین مالی که بخش حاکمیتی می باشد، ارکان این زنجیره هستند که در استان البرز این مجموعه کنار هم واقع شده است و پیشرو در کشور می باشد.

وی با بیان اینکه این مرکز 25 تفاهم نامه بین المللی را قبل از آغاز به کار رسمی منعقد نموده است، گفت: توسعه و یا انتقال فناوری های کاربردی، نوآوری شتابدهی و کارافرینی در حوزه کسب و کارهای نوپا از جمله اهداف این مرکز می باشد.

وی چشم انداز مرکز توسعه فناوری توانا را احراز صندلی برتر در کشور و منطقه در مدیریت و توسعه فناوری های نوین دانست.

میثاقی ماموریت اصلی این مرکز را شتابدهی کسب و کارهای نوآور و نوپا به وسیله رصد احتیاجهای واقعی و همسو در حوزه های هدف و رصد آخرین فناوری های جهان بیان کرد و حوزه های هدف ماموریت ها را نفت، آب، محیط زیست، گردشگری و ... دانست.

رییس دانشگاه خوارزمی نیز در این آیین گفت: راه اندازی شرکت های شتاب دهنده در حوزه نفت و انرژی از جمله اهداف تاسیس این مرکز است.

عزیزاله حبیبی اضافه نمود: به همین منظور تفاهم نامه ای در راه اجرایی شدن تاسیس صندوق حمایت و شهر سلولی که اولین بخش آن در صورت انعقاد تفاهم نامه با شرکت هلدینگ بن دا در حوزه مالی عملیاتی می گردد.

وی گفت: دانشگاه ها به طور عمده برای فعالیت های آموزشی و در دهه اخیر با شتاب و حرکتی شدیدتر در جهت فعالیت های پژوهشی قدم برداشته اند ولی ساختارها و زیرساخت ها، ایده ها و نگرش ها و همچنین بدنه اجرایی برای تبدیل دانشگاهی که مستقیم حرکت های هم راستا برای پاسخ به احتیاجهای جامعه را داشته باشد، فاصله داریم.

وی با بیان اینکه این فاصله در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری دیده می گردد، گفت: خاستگاه و محل زایش چنین فکر و ایده در مقام اجرا بیشتر باید در دانشکده ها رخ نشان دهد.

وی ادامه داد: مرکز رشد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در دو بلوک تغییر کاربری شده این دانشگاه ایجاد شده است.

در انتها این مراسم بین دانشگاه خوارزمی و شرکت هلدینگ بن دا تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 778

به "خبرنگاران مرکز توسعه فناوری توانا در البرز راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز توسعه فناوری توانا در البرز راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید