خبرنگاران مرگ بیش از 2 هزار بیمار کرونایی در هند طی روز گذشته

به گزارش دنیای راه راه، دهلی نو- خبرنگاران- وزارت بهداشت هند روز چهارشنبه گفت که در 24 ساعت گذشته، 2 هزار و 3 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

خبرنگاران مرگ بیش از 2 هزار بیمار کرونایی در هند طی روز گذشته

به گزارش شبکه خبری ایندیا تودی، به این ترتیب شمار کل قربانیان بیماری کووید-19 در هند به 11 هزار و 903 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت هند همچنین گفت که در یک روز گذشته حدود 11 هزار مورد جدید از ابتلا به کرونا به ثبت رسیده و آمار کل مبتلایان به این بیماری به رقم 354 هزار و 65 مورد افزایش یافته است.

هند در یک هفته گذشته به طور متوسط روزانه 11 هزار مورد ابتلا جدید به کرونا را به ثبت رسانده است.

با فرایند افزایشی موارد ابتلا به کرونا در هند، کارشناسان اخطار دادند که این کشور در حال تبدیل شدن به کانون جدید ویروس کرونا در جهان است.

هند که یکی از طولانی ترین و پرهزینه ترین قرنطینه های سراسری جهان را وضع کرده بود، اکنون محدودیت ها را کاهش داده و بیشتر مراکز شلوغ مذهبی و تجاری را بازگشایی کرده است.

یک گروه از دانشمندان دانشگاه میشیگان آمریکا پیش بینی کردند که آمار کرونا در هند تا تاریخ 15 جولای (26 تیر) به بیش از 800 هزار مورد خواهد رسید و هند را یک پله پایین تر از برزیل، به عنوان سومین کشور در جهان با آمار بالای این بیماری قرار خواهد داد.

هند در مراحل اولیه شیوع کرونا، قرنطینه سراسری را وضع کرد و امیدوار بود بتواند از شیوع شدید آن جلوگیری کند. اما کارشناسان معتقدند این اقدام تنها شیوع گسترده بیماری کووید-19 در هند را به تاخیر انداخته و این کشور در این مدت نتوانسته است زیرساخت های مناسب برای انجام گسترده تست کرونا را ایجاد کند.

در حقیقت قرنطینه سراسری باعث ضربه شدید به اقتصاد این کشور شده و میلیون ها نفر را بی کار کرد. این امر نارندرا مودی نخست وزیر هند را مجبور ساخت تا محدودیت ها را کاهش دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 795

به "خبرنگاران مرگ بیش از 2 هزار بیمار کرونایی در هند طی روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرگ بیش از 2 هزار بیمار کرونایی در هند طی روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید