خبرنگاران کردستانی ها 20 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کردند

به گزارش دنیای راه راه، سنندج - خبرنگاران - مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برای جلوگیری از خاموشی برق و مدیریت اضطراری بار، با یاری مشترکان در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 مگاوات مصرف انرژی کاهش یافته است.

خبرنگاران کردستانی ها 20 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کردند

کوهسار رسولی تبار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر مصرف روزانه برق مشترکان کردستان 300 مگاوات است که سال گذشته در همین موقع بیش از 320 مگاوات بود.

وی با بیان اینکه اکنون پیک شبانه مصرف برق در استان 347 مگاوات و در مدت مشابه پارسال 367 مگاوات بوده است، اضافه نمود: براساس دستورالعمل وزارت نیرو باید 18 مگاوات در مصرف برق کاهش می یافت که با مدیریت اضطراری بار این برنامه تحقق یافت.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به کاهش 6 مگاواتی مصرف برق در استان با به مدار درآوردن دیزل ژنراتورها، اضافه نمود: صنایع نیز سه مگاوات در مدیریت بار یاری کردند و با خاموش کردن روشنایی معابر نیز برای کاهش مصرف برق اقدام شد.

رسولی تبار با بیان اینکه شرایط مصرف برق در استان سبز است، یادآور شد: طی یک هفته گذشته خاموشی در سطح استان به دلیل کمبود انرژی اتفاق نیفتاد و در صورت همکاری و رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان باز هم شاهد قطعی برق نخواهیم شد.

وی ضمن تاکید بر کوشش برای ممانعت از خاموشی در بخش خانگی استان، گفت: اگر نیازی به اعمال خاموشی باشد، این کار در بخش روشنایی معابر(غیر از نقاط حادثه خیز) انجام خواهد شد تا مشترکان بخش خانگی از برق محروم نمانند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان از مشترکان خواست در طول روز از نور طبیعی استفاده نموده و در طول شب هم لامپ اضافی را خاموش نمایند که تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق دارد.

در حال حاضر 677 هزار و 409 مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع برق بهره مند هستند که 637 هزار و 451 مشترک آن مربوط به بخش های خانگی و تجاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1175

به "خبرنگاران کردستانی ها 20 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کردستانی ها 20 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید