درخواست روسیه از آمریکا برای انتها دادن به اشغال جنوب سوریه

به گزارش دنیای راه راه، روسیه از آمریکا خواسته است تا به اشغال منطقه التنف در جنوب سوریه انتها دهد و نیروهایش را از این منطقه خارج کند.

درخواست روسیه از آمریکا برای انتها دادن به اشغال جنوب سوریه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر نمود، از آمریکا خواست تا به اشغال منطقه التنف در استان حمص سوریه سرانجام دهد.

در همین ارتباط نیز سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفته است: تعدادی از نظامیان آمریکایی به صورت غیرقانونی در پایگاه التنف مستقر شده اند و راستا دسترسی مرزی عراق و سوریه را مسدود نموده اند. ما از آن ها می خواهیم که به اشغال این منطقه سرانجام دهند.

با وجود آن که ترامپ در پائیز سال گذشته از تصمیمش برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اطلاع داد، اما هنوز این نیرو ها به صورت کامل از سوریه خارج نشده اند. ترامپ همچنین به تازگی اعلام نموده که تعدادی محدودی از نظامیان آمریکایی در جنوب سوریه باقی خواهند ماند. پیش از این اعلام شده بود که نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف باقی خواهند ماند.

گذرگاه التنف، پس از مرز سوریه و اردن، نخستین و مهم ترین گذرگاه مرزی سوریه با عراق است. به عبارت دیگر التنف، جنوبی ترین گذرگاه مرزی سوریه و عراق است و در میان مرز سه کشور سوریه، عراق و اردن، حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 199

به "درخواست روسیه از آمریکا برای انتها دادن به اشغال جنوب سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه از آمریکا برای انتها دادن به اشغال جنوب سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید