دومین قربانی کرونا در خارج از چین ، مرگ مرد 39 ساله در هنگ کنگ

به گزارش دنیای راه راه، شبکه خبری CNN از مرگ دومین بیمار آلوده به ویروس کرونا در خارج از چین خبر داده و اعلام نموده که این فرد در یکی از بیمارستان های هنگ کنگ (منطقه ای خودمختار در جنوب کشور چین) جان باخته است. روز گذشته اولین فرد مبتلا به این ویروس در خارج از چین در بیمارستانی در فیلیپین جان خود را از دست داد. او یک مرد چینی بود.

دومین قربانی کرونا در خارج از چین ، مرگ مرد 39 ساله در هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، این مرد 39 سال سن داشت و دومین مورد از تلفات انسانی خارج از سرزمین اصلی چین به شمار می رود. این فرد اواخر ماه ژانویه (ماه گذشته) به شهر ووهان چین سفر نموده بود و همان جا به کرونا مبتلا شده بود.

شمار تلفات شیوع ویروس کرونا که به سرعت در چین رو به افزایش است، با احتساب فرد فوت شده در هنگ کنگ به 427 تن رسیده است. همچنین بیش از 20 هزار نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شده اند.

تا امروز 15 بهمن ماه ابتلای 2345 نفر دیگر به کروناویروس در استان هوبئی چین تایید شده است. علاوه بر چین حداقل در 25 کشور حدود 155 نفر به کروناویروس آلوده شده اند که بسیاری از این موارد در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند مشاهده شده است.

سایت خبری راشاتودی در گزارشی نوشت: آمارها حاکی از آن است که فرایند شیوع کروناویروس جدید از بیماری سارس پیشی گرفته و مسئولان حوزه سلامت در تمامی دنیا به دنبال اقدامات موثر برای مهار گسترش این عامل بیماری زا هستند.

همچنین بنا بر گزارش ژاپن تودی، گزارش ها حاکی است که چین به گروهی از متخصصان آمریکایی اجازه داده تا برای بهبود اقدامات پزشکی و با هدف مقابله با کرونا به این کشور سفر نمایند. این گروه از متخصصان قرار است به عنوان بخشی از اقدامات سازمان دنیای بهداشت (WHO) برای یاری به مقابله با این ویروس کشنده و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن به چین سفر نمایند.

همچنین شیوع کروناویروس موجب محدودیت تردد و لغو بعضی از پروازها شده است. این در حالی است که دبیرکل این سازمان اظهار داشته است که منع سفر ضرورتی ندارد. تدروس آدهانوم قبریسوس تاکید نموده است: دلیلی برای اتخاذ اقداماتی که در تجارت و سفرهای بین المللی تداخل ایجاد می نماید، وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 348

به "دومین قربانی کرونا در خارج از چین ، مرگ مرد 39 ساله در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین قربانی کرونا در خارج از چین ، مرگ مرد 39 ساله در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید