دومین واکسن کرونای روسی در راه است

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، روسیه اعلام نموده دومین واکسن کووید 19 آن در راه است. این واکسن عوارض جانبی واکسن اولیه را نیز ندارد.

دومین واکسن کرونای روسی در راه است

در اوایل ماه جاری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از ثبت نخستین واکسن کووید 19 این کشور به نام اسپوتنیکV اطلاع داد. اما پس از آنکه شرکت کنندگان در آزمایش بالینی واکسن عوارض جانبی مختلفی گزارش کردند، انتقاداتی به آن وارد شد. این عوارض جانبی شامل تورم، درد، افزایش دمای بدن، خارش در محل تزریق است.

اما اکنون روسیه مشغول توسعه واکسن EpiVacCorona در یکی از واحدهای تحقیقاتی خود در سیبری است. آزمایش های بالینی دومین واکسن ویروس کرونای روسیه در سپتامبر تکمیل می گردد اما تا به امروز 57 داوطلب شرکت کننده در این فرایند از هیچ عوارض جانبی خبر نداده اند.

سازمان روسپوتبرنادور(Rospotrebnadzor) روسیه در این باره اعلام نمود: تمام داوطلبان واکسینه شده در شرایط خوبی هستند. تا به امروز این واکسن به 57 نفر تزریق شده و 43 نفر نیز دارویی بی اثر دریافت نموده اند.

شرکت کنندگان در این تحقیق به مدت 23 روز در بیمارستان بستری شدند و تا به امروز هیچ عوارض جانبی خطرناکی در آنها رصد نشده است.

به گفته محققان روس این واکسن در 2 دوز با فاصله 14 تا 21 روز به افراد تزریق می گردد تا بدن آنان را نسبت به ویروس کرونا ایمن کند.

روسیه امیدوار است این واکسن را تا ماه اکتبر ثبت و فراوری آن را از ماه نوامبر شروع کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 903

به "دومین واکسن کرونای روسی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین واکسن کرونای روسی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید