دیدار سفیر بلغارستان با مدیرعامل صندوق احیاء

به گزارش دنیای راه راه، سفیر بلغارستان در ایران پیرو توسعه مراودات کشور متبوع خود با ایران در حوزه گردشگری تاریخی و با توجه به تأکید معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه اثر بخشی صندوق احیاء در این حوزه با مدیرعامل این صندوق دیدار کرد.

دیدار سفیر بلغارستان با مدیرعامل صندوق احیاء

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی، در ابتدای این دیدار پرهام جانفشان با اشاره به نقش موسسه متبوع خود در زمینه احیاء بناهای تاریخی و توسعه زیر ساخت های گردشگری، گفت: هم اکنون بناهای تاریخی زیادی در کشور با مشارکت بخش خصوصی احیاء شده که از آن جمله می توان به کاروانسرای سعد السلطنه قزوین و یام مرند اشاره نمود و صندوق احیاء آماده است تا تجارب خود در این زمینه را در اختیار کشور بلغارستان قرار دهد.

او ادامه داد: صندوق احیاء علاوه بر اقدامات خود در زمینه واگذاری بناهای تاریخی، کوشش داشته است در ترویج فرهنگ احیاء در کشور و عمومیت بخشی به این حوزه نیز نقش تأثیر گذاری ایفا نماید.

مدیر عامل صندوق احیاء، توضیح داد: هم اکنون به منظور توسعه اقدامات یاد شده بخش های نظیر آموزشگاه و نشریه تخصصی صندوق احیاء فعالیت های مهمی را اجرایی نموده اند.

در ادامه این دیدار کریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان در ایران، گفت: رییس سازمان میراث فرهنگی در دیدار با معاون گردشگری بلغارستان در خصوص ظرفیت های صندوق احیاء موارد مهمی را مطرح نموده اند و امیدواریم دیدار امروز زمینه مناسبی برای همکاری میان دو طرف را فراهم سازد.

او، اظهار کرد: در هفته های آینده مقامات گردشگری بلغارستان به ایران سفر خواهند کرد و بازدید از بناهای تاریخی احیاء شده ایران در این سفر می تواند گزینه مناسبی برای انتقال و تبادل تجربیات دو طرف باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 13

به "دیدار سفیر بلغارستان با مدیرعامل صندوق احیاء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سفیر بلغارستان با مدیرعامل صندوق احیاء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید