رای اعتماد سنای ایتالیا به نخست وزیر جدید

به گزارش دنیای راه راه، سنای ایتالیا نیز پس از مجلس نمایندگان به نخست وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد.

رای اعتماد سنای ایتالیا به نخست وزیر جدید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور تابستانی ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، پائولو جنتیلونی، نخست وزیر ایتالیا با دریافت رأی اعتماد از مجلس سنا راه را برای تشکیل دولت ائتلافی هموار کرد.

169 تن از 320 نماینده مجلس سنای ایتالیا به جنتیلونی رأی اعتماد دادند و 99 تن نیز به وی رای مخالف دادند. بعضی از سناتورهای مخالف نیز از شرکت در این رأی گیری خودداری کردند.

جنتیلونی در پی استعفای ماتئو رنتزی، نخست وزیر پیشین ایتالیا در هفتۀ گذشته از سوی رئیس جمهوری این کشور مأمور تشکیل دولت شد. برنامۀ اصلاحات قانون اساسی رنتزی در همه پرسی حمایت لازم را کسب نکرد.

نخست وزیر ایتالیا در جلسه رأی گیری در مجلس نمایندگان مجلس این کشور که روز سه شنبه (23 آذر 95) برگزار گردید نیز پیروز شد اعتماد اکثریت نمایندگان را به خود جلب کند. نخست وزیر ایتالیا در این جلسه رأی اعتماد 368 نماینده مجلس نمایندگان مجلس را در حالی به دست آورد که 105 نماینده از دادن رأی اعتماد به وی خودداری کردند.

دولت وی احتمالاً فقط چند ماه دوام خواهد داشت و شمار زیادی از رهبران حزبی برای برگزاری انتخابات در نیمه اول سال 2017 پافشاری خواهند کرد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 356

به "رای اعتماد سنای ایتالیا به نخست وزیر جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای اعتماد سنای ایتالیا به نخست وزیر جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید