رشد 2 درصدی شاخص کل هم وزن در هفته عرضه اولیه

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران، در هفته ای که گذشت، شاخص کل بورس تهران با رشدی 0.35 درصدی وارد سطح یک میلیون و 526 هزار واحدی شد. این در حالی بود که رشد شاخص کل هم وزن در این هفته 2.35 درصد به ثبت رسید. در این هفته معاملات تحت تاثیر دو عرضه اولیه روز چهارشنبه بود. عرضه اولیه فجهان که بزرگترین عرضه اولیه سال جاری بود و عرضه اولیه کیمیا تک که در آن به هر نفر 72 سهم در سقف قیمتی 2200 تومانی تخصیص داده شد. دو عرضه اولیه ای که در مجموع 2700 میلیارد تومان وارد بورس کرد.

رشد 2 درصدی شاخص کل هم وزن در هفته عرضه اولیه

در این هفته میانگین ارزش معاملات خرد 9900 میلیارد تومان به ثبت رسید که نسبت به هفته گذشته اندکی افت داشته است. این هفته سهام های کوچک با استقبال بسیار خوبی از سوی معامله گران روبرو شده بود.

در همین رابطه نیما میرزایی، کارشناس بورس گفت: انتظار می رود استقبال بازار کماکان به سمت گروه های کوچک و تورمی باشد که از آن جمله می توان به گروه های دارویی، غذایی و زراعت اشاره کرد. بعلاوه بازی بزرگان پس از شکست مقاومت 1600 آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر بعضی دیگر از کارشناسان معتقدند که این هفته بازار سهام همچنان فرایندی نوسانی و اصلاحی خواهد داشت. علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه درباره فرایند فعلی بورس به خبرنگاران گفت: رسیدن شاخص به لحاظ تکنیکالی به مقاومت مهم است که احتمال اصلاح در آن بیشتر از سقوط است. بنابراین روزهای آینده بازار خنثی و منفی خواهد بود زیرا احتمال حرکت شاخص سازها دور از انتظار است.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1515

به "رشد 2 درصدی شاخص کل هم وزن در هفته عرضه اولیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 2 درصدی شاخص کل هم وزن در هفته عرضه اولیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید