روسیه پیشرفته ترین جنگنده پنهانکار خود را عملیاتی می نماید

به گزارش دنیای راه راه، یک رسانه آمریکایی با اذعان به توانمندی جنگنده فوق پیشرفته نسل پنجم روسیه، از ورود آن به فاز عملیاتی در آینده نزدیک اطلاع داد.

روسیه پیشرفته ترین جنگنده پنهانکار خود را عملیاتی می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ، نشریه آمریکایی نشنال اینترست با اذعان به توانمندی جنگنده پنهانکار نسل پنجم سوخو-57 روسیه خاطرنشان کرد این جنگنده روس به زودی وارد فاز عملیاتی می گردد.

نشنال اینترست با استناد به اظهارات مقامات نظامی روسیه گزارش داد جنگنده پنهانکار سوخو-57 اخیرا در آزمایش های عملیاتی تمام فاکتور های مورد احتیاج را برآورده نموده و به زودی وارد مرحله عملیاتی می گردد.

یونایتد نیوز آو ایندیا اخیرا به نقل از رسانه روسی اسپوتنیک گزارش داد یوری بوریسف، معاون نخست وزیر اظهار کرد در آزمایش های جامع اخیر، جنگنده سوخو-57 تقریبا تمامی الزامات عملکردی را برآورده نموده است. مقام روس در ادامه تاکید نمود برنامه تحویل 76 جنگنده سوخو-57 در راستا انجام است و آن را نشانگر پیشرفت روسیه در فراوری این نوع جنگنده ها دانست.

نشنال اینترست در گزارش خود خاطرنشان کرد هنوز تعیین نیست این جنگنده پنهانکار چه الزاماتی را تامین نموده و پارامتر های عملکردی تا چه میزان ارزیابی شده اند. جنگنده دو موتوره پنهانکار سوخو-57 قصد رقابت با جنگنده اف-22 آمریکا را دارد. این جنگنده با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست و از قابلیت راداری پیشرفته ای برخوردار است.

پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد این جنگنده نسبت به جنگنده های آمریکایی اف-35 و اف-22 فزونی عملکردی قابل توجهی دارد. سوخو-57 قرار است جایگزین جنگنده سوخو-27 گردد که در دهه های پایانی پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسعه یافته بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این سوخو-57 را بهترین جنگنده موجود در دنیا برشمرد.

فراوری جنگنده نسل پنجم سوخو-57 با قابلیت پنهانکاری از اوایل سال 2001 شروع شد و در ژانویه سال 2010 با یک پرواز نمایشی رونمایی شد. پیشتر مقامات روسیه خاطرنشان کردند این جنگنده از سال 2019 در نیروی هوایی روسیه بکار گرفته می گردد. همچنین مدل های دیگری از جنگنده سوخو-57 روسیه با موتور های پیشرفته تر تا سال 2025 در نیروی هوای روسیه بکار گرفته می گردد.

سوخو-57، یک جنگنده چند منظوره نسل پنجم برای نابود کردن انواع اهداف هوایی در مسافت های کوتاه و بلند، هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی و غلبه بر قابلیت های دفاع هوایی است. این جنگنده نخستین بار در ژانویه (دی) 2010 پرواز کرد.

در مقایسه با جنگنده های قبلی، سوخو-57 ترکیبی از یک هواپیمای رزمی و یک جنگنده است و استفاده از مواد ترکیبی و فناوری های نوین و پیکربندی آیرودینامیکی موجب سطح مقطع راداری پایین می گردد. جنگ افزار های این هواپیما شامل موشک های فراصوت هستند. این جت جنگنده نسل پنجم در میادین جنگی سوریه نیز با موفقیت آزمایش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 757

به "روسیه پیشرفته ترین جنگنده پنهانکار خود را عملیاتی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه پیشرفته ترین جنگنده پنهانکار خود را عملیاتی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید