زلزله قطور آذربایجان غربی را لرزاند

به گزارش دنیای راه راه، تهران- ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 6 و 23 دقیقه و 47 ثانیه امروز (سه شنبه) قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

زلزله قطور آذربایجان غربی را لرزاند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، زلزله ای به بزرگی 4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 6 و 23 دقیقه و 47 ثانیه امروز (سه شنبه) قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت 38.43 عرض شمالی و 44.45 طول شرقی ثبت شده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

قطور یکی از بخش های تابعه شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است.

به گزارش ایرنا همچنین در روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه قطور و سپس زرآباد خوی با زمین لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود 104 نفر، بستری شدن 10 نفر، تلف شدن صد ها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستا های خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت 9:22 راهی منطقه قطور شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت 19:30 زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی 5.9 ریشتر زرآباد را لرزاند و خسارت های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد، اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در زرآباد تنها چند مصدوم جزئی داشت، اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز دوشنبه موکول گردد که متاسفانه بعضی ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند.

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیرو های سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبود ها را یکی پس از دیگری برطرف کردند و بسیاری از افراد آگاه اکنون بر این عقیده هستند که دست اندرکاران ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی در این حادثه غیرمترقبه، سنگ تمام گذاشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 566

به "زلزله قطور آذربایجان غربی را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله قطور آذربایجان غربی را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید