سازمان ملل: نیروهای دولت افغانستان عامل تلفات غیرنظامیان در هلمند هستند

به گزارش دنیای راه راه، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام نمود که براساس آنالیز های این سازمان، نیروهای دولتی عامل کشتار اخیر غیرنظامیان در ولایت هلمند هستند.

سازمان ملل: نیروهای دولت افغانستان عامل تلفات غیرنظامیان در هلمند هستند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما در بیانیه ای خاطرنشان کرد که یافته های ابتدایی و بی طرفانه این سازمان نشان می دهد که نیروهای امنیتی افغان عامل حمله اصابت راکت به بازاری در شهرستان سنگین ولایت هلمند هستند.

بیانیه می افزاید که منابع متعدد و موثق تاکید می نمایند که نیروهای ارتش افغانستان راکت هایی را در پاسخ به آتش طالبان شلیک کردند که به هدف مورد نظر اصابت نکرد.

یوناما همچنین از دو طرف خواست تا در مناطق غیرنظامی و پرازدحام درگیر نشوند و ادامه داد که آتش غیرمستقیم در درگیری های زمینی همه ساله منجر به تلفات هزاران غیرنظامی می گردد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان با اظهار اینکه شمار دقیق تلفات این رویداد هنوز معین نیست نیز از دولت افغانستان خواست تا تیم مستقلی را برای آنالیز این رویداد ایجاد کند و آمادگی خویش را نیز برای یاری به همه طرف ها، قربانیان و خانواده هایشان برای اثبات حقایق خاطرنشان کرد.

پیش از این روح الله باسط فرماندار شهرستان سنگین ولایت هلمند که تلفات اصابت راکت را 25 کشته و 20 زخمی اعلام نموده و مسئول این رویداد را نیز طالبان دانسته بود.

سخنگوی طالبان اما با انتشار پیامی تاکید نمود که نیروهای سپاه دوم ارتش 215 میوند عامل تلفات غیرنظامیان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 822

به "سازمان ملل: نیروهای دولت افغانستان عامل تلفات غیرنظامیان در هلمند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: نیروهای دولت افغانستان عامل تلفات غیرنظامیان در هلمند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید