شورای امنیت انفجارهای بغداد را محکوم کرد

به گزارش دنیای راه راه، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای حمله تروریستی اخیر بغداد را قویا محکوم کرد.

شورای امنیت انفجارهای بغداد را محکوم کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

تارنمای سازمان ملل امروز خبر داد که طارق لادب رئیس تونسی شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت که اعضای این شورا به شدیدترین وجه حمله تروریستی بزدلانه بغداد را محکوم کردند. در انفجار 21 ژانویه (2 بهمن) که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته، 32 تن کشته و دستکم 110 تن مجروح شدند.

شورای امنیت ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانوادگان جان باختگان، آسیب دیدگان و دولت عراق و آرزوی بهبودی سریع و کامل برای مجروحان این واقعه، بر حمایت خود از استقلال، حاکمیت ملی، یکپارچگی، تمامیت ارضی، فرآیند دموکراتیک و رفاه عراق تأکید کرد.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه بار دیگر تروریسم را یکی از مهمترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین المللی خوانده و بر لزوم مجازات مرتکبین، سازمان دهندگان و حامیان مالی اقدام های تروریستی تأکید کردند. شورا از تمامی کشورها خواست تا فعالانه با دولت عراق در این زمینه همکاری کنند.

میدان الطیران در مرکز شهر بغداد روز پنجشنبه شاهد دو حمله انتحاری با استفاده از کمربند انفجاری بود که به کشته شدن 32 عراقی و زخمی شدن 110 نفر دیگر منجر شد.

این انفجارهای انتحاری با موج محکومیت های داخلی و بین المللی روبرو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1174

به "شورای امنیت انفجارهای بغداد را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت انفجارهای بغداد را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید