ضرب الاجل 30 روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

به گزارش دنیای راه راه، ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت جهانی تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی خود ندهد، آمریکا پرداخت سهم خود از بودجه این سازمان را به طور کامل قطع خواهد کرد.

ضرب الاجل 30 روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

دونالد ترامپ در ادامه انتقادهای خود علیه سازمان بهداشت دنیای برای این سازمان دنیای ضرب الاجل 30 روزه مشخص کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ در نامه ای به رییس سازمان بهداشت دنیای با اشاره به عملکرد ضعیف این سازمان دنیای بهداشتی در هفته های نخست شیوع اپیدمی ویروس کرونا در چین، این سازمان را متهم کرد که به موقع هشدارهای لازم را به کشورهای دنیا نداده است.

ترامپ پیشتر نیز سازمان بهداشت دنیای را به همدستی با دولت چین متهم کرده است. اتهامی که هم از سوی این سازمان و هم از سوی دولت پکن رد شده است.

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت دنیای تغییرات اساسی لازم را در ساختار خود انجام ندهد، ایالات متحده آمریکا ظرف 30 روز دیگر به طور کامل سهم خود از بودجه این سازمان را قطع خواهد کرد.

ترامپ در نشست خبری روزانه درباره بحران کرونا در آمریکا/عکس آرشیوی/NPR

او در نامه خود خطاب به تدروس آدهانوم رییس سازمان بهداشت دنیای نوشته: روشن است که خطاهای مکرر از طرف شما و سازمان متبوع شما در واکنش به این بیماری همه گیر برای دنیا بسیار پرهزینه بوده است. تنها راه پیش رو برای سازمان بهداشت دنیای این است که اگر واقعاً بتواند، استقلال خود را از چین نشان دهد... دولت من قبلاً گفتگو با شما در مورد چگونگی اصلاح سازمان را آغاز کرده است. اما به سرعت عمل لازم است. ما وقت برای تلف کردن نداریم.

رییس جمهوری آمریکا در این نامه مدیریت سازمان بهداشت دنیای را متهم کرده که به طور مستمر گزارش های اواخر سال 2019 میلادی درباره شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین را نادیده گرفته است.

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت دنیای تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی خود ندهد، آمریکا بخشی از بودجه این سازمان را که اکنون به طور موقت مسدود کرده به طور دائمی قطع می کند و نیز به عضویت در این سازمان انتها خواهد داد.

بسیاری از ناظران دنیای و سیاست مداران حتی در داخل آمریکا، ایجاد فشار از سوی ترامپ علیه سازمان بهداشت دنیای در مقطع کنونی را اقدامی غیرمسئولانه و باعث تضعیف تلاش های دنیای با موضوع سازمان بهداشت دنیای در مبارزه علیه ویروس کرونا می دانند.

در حالی که تعداد مبتلایان شناخته شده در آمریکا از رقم 1.5 میلیون نفر عبور کرده و تعداد قربانیان نیز به عدد 100 هزار نفر نزدیک می شود، ترامپ از هر سو در فشار داخلی شدید است.

از سویی حامیان سنتی ترامپ او را بابت بازگشایی هر چه سریع تر کسب و کارها تحت فشار قرار داده اند و از سوی دیگر منتقدان و مخالفان او به آمار بالای مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا استناد کرده و مدیریت دولت ترامپ به ویژه در هفته های نخست آغاز پاندمی کرونا در سطح دنیا را ضعیف و ناکارآمد توصیف می کنند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 741

به "ضرب الاجل 30 روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الاجل 30 روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید