طالبان به یک مرکز نظامی در هلمند افغانستان حمله کرد

به گزارش دنیای راه راه، طالبان افغانستان امروز دوشنبه مسوولیت حمله به یک مرکز نظامی در ولایت هلمند را پذیرفت که دست کم 150 عضو ارتش افغان و شاخه اطلاعاتی در آن مستقر هستند.

طالبان به یک مرکز نظامی در هلمند افغانستان حمله کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته مقام های دولتی و گروه شبه نظامی طالبان، این حمله یکشنبه شب انجام شد.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی این گروه شبه نظامی در بیانیه ای گفت: ده ها عضو متعلق به نیروهای دشمن در این حمله کشته و زخمی شدند.

مقام های محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان می گویند حمله از طریق انفجار یک خودروی بمب گذاری شده بوده است.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند امروز دوشنبه به بی بی سی گفت در نتیجه این انفجار بر اساس اطلاعات ابتدایی، دست کم سه نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند.

به گفته او، تمام قربانیان، نظامیان از نیروهای پلیس و ارتش هستند.

وزارت دفاع افغانستان اما گفته این حمله که ساعت یازده شب گذشته اجرا شده، تنها یک زخمی بر جا گذاشته است.

این نهاد در یک اعلامیه خبری گفته که عامل انتحاری قبل از رسیدن به هدف شناسایی شده و مواد انفجاری آن پس از حمله نیروهای امنیتی منفجر شده است.

چنین حملاتی پس از توافق طالبان با آمریکا کاهش یافته بود و حالا طالبان گفته این حمله در پاسخ به حمله به غیرنظامیان و تخطی های پی در پی از این توافقنامه، اجرا شده است.

پیش از این نیز با وجود توافقنامه صلح، انتقادهای از ادامه خشونت های از سوی طالبان وجود داشت.

در چند هفته اخیر، با وجود درخواست های مکرر کاهش خشونت و آتش بس از طرف مجامع و سازمان های جهانی و دولت افغانستان، طالبان به تدریج حملات خود را در مناطق مختلف افغانستان بیشتر کرده است.

شورای امنیت افغانستان چند روز پیش گفت که تقریبا دو ماه پس از توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، طالبان نزدیک به سه هزار حمله انجام داده اند که نشان می دهد این گروه هیچ تلاشی برای صلح نمی کند.

این نهاد گفته بود که در حملات متقابل نیروهای امنیتی نیز در این مدت نزدیک به سه هزار جنگجوی طالبان به شمول رهبران و فرماندهان آنها کشته و یا زخمی شدند.

در مقابل طالبان نیز آمریکا و دولت افغانستان را به نقض مفاد توافقنامه صلح متهم کرده و گفته که به خشونت های خود علیه طالبان ادامه داده اند.

توافقنامه صلح طالبان و آمریکا به تاریخ دهم اسفند در دوحه قطر میان کنندگان دو طرف امضا شد. به اساس این سند قرار است نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک کنند.

طالبان پس از آن گفت که دیگر به نیروهای خارجی حمله نخواهند کرد اما حملات شان به نیروهای افغان ادامه خواهد یافت. ناتو اما گفته در صورت ضرورت با عملیات نظامی از متحدین خود یعنی نیروهای دولتی حمایت می کنند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 709

به "طالبان به یک مرکز نظامی در هلمند افغانستان حمله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان به یک مرکز نظامی در هلمند افغانستان حمله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید