عربستان، رسوایی جدید محمد بن سلمان در نقض حقوق بشر

به گزارش دنیای راه راه، یک دختر پناهنده سعودی از کانادا ابعاد جدیدی از رسوایی ولیعهد عربستان را افشا کرد.

عربستان، رسوایی جدید محمد بن سلمان در نقض حقوق بشر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین، یک دختر سعودی ساکن کانادا در حساب توئیتری خود از نقض گسترده حقوق بشر توسط مقامات امنیتی عربستان سعودی ضد برادر خود اطلاع داد که از مسائل قلبی و معلولیت دست خود رنج می برد.

این جوان سعودی در کلیپ ویدئویی که در توئیتر منتشر نموده، خود را ایصال معرفی نموده که در کانادا پناهنده شده است.

او شرح می دهد که کوشش دارد پرونده عبدالله الخدیدی برادرش را که در زندان های امنیتی رژیم آل سعود واقع شده است، منتشر نماید و از مقامات آل سعود می خواهد که او را آزاد نمایند.

او در شرح جزئیات بازداشت برادرش می گوید: وی بعد از بازگشت به عربستان از سوی نیروهای دولتی بازداشت شده است. تعداد زیادی از نیروهای امنیتی با سلاح به منزل وی حمله کردند و ضمن ترساندن مادرم، همه چیز از جمله سیستم های کامپیوتر و تلفن ها را مصادره کردند. آنها برادر وسطی من را تهدید نموده بودند که باید جای برادر بزرگترم را نشان دهد، و در غیر این صورت وی را به جای برادر بزرگم بازداشت می نمایند.

این دختر سعودی می افزاید که برادرش بیماری قلبی دارد و در یکی از دستانش نیز معلولیت دارد، او مهندس برق است، اما به دلیل پارتی بازی و واسطه گری که در عربستان وجود دارد، نتوانسته کار پیدا کند.

این دختر سعودی با اعلام این مطلب که یک سال است از برادرش خبر ندارد، از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان خواسته است تا از شرایطی که در زندان های عربستان می گذرد، اطلاع حاصل کند.

خالد بن فرحان آل سعود شاهزاده معارض سعودی نیز در توئیتر در واکنش به این کلیپ تصویری تاکید می نماید که این به معنای واقعی کلمه مصداق تروریسم دولتی است.

وی می افزاید که در شرایطی که دستگاه اجرایی به دولت کامل تبدیل گردد، جنایت و سرکوبگری روی خود را نشان می دهد و باعث می گردد نوابغ ملی سرکوب شوند و مزدوران و افراد بی فایده در جامعه روی کار بیایند و جامعه را به سمت اختلال عقلی و روانی بکشانند که تروریسم و خونریزی در آن موج می زند.

عربستان سعودی محدودیت های زیادی را ضد منتقدان محمد بن سلمان ولیعهد جوان این کشور در دستور کار خود قرار داده و به همین دلیل بسیاری از روحانیان وهابی و فعالان حقوق بشری را بازداشت نموده است. از جمله این افراد می توان به سلمان العودة، سفر الحوالی، علی العمری، محمد موسى الشریف، علی عمر بادحدح، عادل بانعمة، الإمام إدریس أبکر، خالد العجمی، عبد المحسن الأحمد و فعالان زن اجتماعی از جمله لجین الهذلول، إیمان النفجان، عزیزة الیوسف و هتون الفاسی اشاره نمود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 143

به "عربستان، رسوایی جدید محمد بن سلمان در نقض حقوق بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، رسوایی جدید محمد بن سلمان در نقض حقوق بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید