فتوای علمای مسلمان درباره مغایرت تروریسم و حملات انتحاری با اسلام

به گزارش دنیای راه راه، علمای مسلمان سه کشور دنیا با صدور فتوایی اعلام کردند که تروریسم و افراطگری خشونت طلب و اعمالی نظیر حملات انتحاری کاملا با اصول اسلام مغایرت دارند؛ این فتوا در راستای تلاشی از سوی این علمای مسلمان به منظور اقناع شبه نظامیان طالبان به سرانجام دادن به خشونت هایشان صادر شد.

فتوای علمای مسلمان درباره مغایرت تروریسم و حملات انتحاری با اسلام

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در کنفرانسی در اندونزی موسوم به کنفرانس بوگور 70 تن از علما و دانشمندان برجسته اسلامی اهل سه کشور افغانستان، پاکستان و اندونزی فتوای مشترکی را درخصوص راه های دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان صادر کردند.

این در حالی است که شبه نظامیان طالبان از روحانیون و علمای مسلمان خواسته بودند که این کنفرانس را تحریم نمایند.

آنها در بیانیه ای به روحانیون افغانستان هشدار دادند: کاری نکنید که کفار مهاجم به افغانستان فرصتی را به دست آورند تا با استفاده از نام و مشارکت شما در این کنفرانس به اهداف شرورانه خود دست پیدا نمایند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی که این کنفرانس یک روزه را افتتاح کرد بر تعهد اندونزی به یاری به ایجاد صلح در افغانستان تاکید نمود.

ویدودو گفت: این کنفرانس بخشی از کوشش های اندونزی برای تشویق کردن نقش آفرینی علما و روحانیون مسلمان در حمایت از صلح در افغانستان است.

رئیس جمهور اندونزی که از او به لقب جوکووی یاد می گردد گفت: می توان با استفاده از صدای مشترک علما به ویژه از جانب سه کشور افغانستان، پاکستان و اندونزی روح برادری برای صلح در افغانستان را تقویت کرد.

او تاکید نمود: علما نمایندگان صلح بوده و قدرت شکل دهی به چهره صلح آمیز مردم را دارند.

این علما در فتوای خود گفتند: اسلام مظهر صلح است و همه نوع تروریسم و افراط گری خشونت طلب را رد می نماید. ما تاکید می کنیم که خشونت و تروریسم نمی تواند و نباید با هیچ مذهبی و همچنین هیچ گونه ملیت، تمدن یا گروه قومیتی نسبت داشته باشد و تروریسم و افراط گری خشونت طلب در همه اشکالش از جمله خشونت علیه غیرنظامیان و حملات انتحاری همگی مغایر با اصول مقدس اسلام هستند.

این کنفرانس در کاخ ریاست جمهوری اندونزی در شهر بوگور واقع در منطقه جاوای غربی در حومه جاکارتا و با سازمان دهی نهاد موسوم به شورای علمای اندونزی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 460

به "فتوای علمای مسلمان درباره مغایرت تروریسم و حملات انتحاری با اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتوای علمای مسلمان درباره مغایرت تروریسم و حملات انتحاری با اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید