معاون وزیر ورزش: جمعیت 75 درصدی در شهرها نیازمند برنامه جامع ورزش همگانی است

به گزارش دنیای راه راه، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گزارشی از تدوین آیین نامه پیشنهادی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کلان شهرها ارائه داد و با اشاره به 75 درصد از جمعیت کشور که در شهرها زندگی می نمایند، اهمیت برنامه جامع برای مشارکت عمومی دستگاه های مختلف را در راستای ورزش همگانی مورد توجه قرار داد.

معاون وزیر ورزش: جمعیت 75 درصدی در شهرها نیازمند برنامه جامع ورزش همگانی است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در جلسه شورای عالی ورزش همگانی کشور، گزارشی از آیین نامه پیشنهادی توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کلان شهرها ارائه داد.

وی گفت: هیات وزیران در 28 آذر سال 1396 در راستای تصویب اقدامات اجمالی فرهنگی کلان شهرها، وظائفی را به دستگاه ها برای این که در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی اقداماتی را انجام دهند، محول کرد که مقرر شد وزارت ورزش و جوانان آیین نامه توسعه و تعمیم ورزش همگانی در کلان شهرها را تنظیم کند و به دولت ارائه کند تا مراحل تصویب آن طی گردد.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: پیش نویس این آیین نامه تهیه و به کمیسیون کلان شهرها ارائه و جلسات متعدد برگزار گردید و به دلیل اهمیت موضوع که مورد پذیرش دستگاه های مختلف قرار گیرد، چندین بار با رفت و برگشت همراه بود و در امسال آخرین ویرایش انجام و به دولت ارائه شده است.

وی گفت: به دلیل اهمیت موضوع ورزش همگانی در کلان شهرها آیین نامه به امضای نمایندگان دستگاه های مختلف هم رسیده تا با شرایط بهتری به صحن هیات وزیران تقدیم گردد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که 75 درصد از جمعیت کشور، شهرنشین هستند، اهمیت تهیه یک برنامه جامع و مشارکت عمومی را مورد تاکید قرار داد و توضیح داد: یکی از موارد مهمی که سلطانی فر هم تاکید داشته اند، استفاده از ظرفیت زیرساخت های ورزشی کلیه دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم است که در این آیین نامه لحاظ شده است.

وی در خاتمه، وظایف و تکالیف عمومی دستگاه های مختلف در قبال توسعه ورزش همگانی در کلان شهرها را تشریح کرد و از توجه دستگاه ها به ورزش به نیکی نام برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1248

به "معاون وزیر ورزش: جمعیت 75 درصدی در شهرها نیازمند برنامه جامع ورزش همگانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر ورزش: جمعیت 75 درصدی در شهرها نیازمند برنامه جامع ورزش همگانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید