نتایج فراخوان طرح های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه اعلام شد

به گزارش دنیای راه راه، طرح های منتخب مشترک پژوهشگران ایرانی و ترکیه ای در چارچوب برنامه (وزارت عتف- توبیتاک- نیماد) معرفی شدند.

نتایج فراخوان طرح های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در پی اعلام دومین فراخوان طرح های پژوهشی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در چارچوب برنامه TUBITAK-MSRT-NIMAD Joint Call 2020 در مهر ماه 1399، 172 طرح پژوهشی مشترک محققان ایرانی و ترکیه ای دریافت شد.

داوری های فنی و علمی از طریق سامانه های ویژه بارگذاری و داوری طرح ها در دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاری های علمی ایران و ترکیه، مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) و نیز سازمان پژوهش و فناوری ترکیه (توبیتاک) انجام شد.

فرآیند بررسی اولیه مدارک ارسالی توسط کارشناسان هر حوزه انجام گرفت و سپس 156 طرح نهایی که مطابق موارد درخواستی هر دو طرف بارگزاری و ارسال شده بودند در دی ماه 1399 وارد مرحله داوری شدند.

داوری علمی طرح های غیر حوزه علوم پزشکی (MSRT) با دعوت از اعضای هیأت علمی و محققین از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور انجام شد و برای هر طرح 2 داور منتخب از محققین سراسر کشور اختصاص یافت. در کشور ترکیه نیز داوری ها توسط توبیتاک با اختصاص 3 داور به هر طرح انجام گرفت.

با جمع بندی نظرات داوران هر دو کشور و امتیازات کسب شده در اردیبهشت سال 1400، تعداد 25 طرح مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه ای معرفی شد.

بودجه اختصاص داده شده برای هر طرح منتخب محققان ایرانی 600 میلیون ریال و برای پژوهشگران ترکیه ای به صورت متغیر بین 170.000 تا 300.000 لیر ترکیه معین شده است که بعد از تنظیم و امضای قرارداد ها و انجام تعهدات مجریان طرح پرداخت خواهد شد.

پژوهشگران منتخب دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مدیریت همکاری های علمی و بین المللی بین المللی دانشگاه تبریز با آدرس ایمیل [email protected] تماس حاصل کنند.

محققین حوزه علوم پزشکی نیز می توانند جهت کسب اطلاع از نتیجه داوری به وبگاه مؤسسه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) مراجعه کنند.

علاقه مندان می توانند برای اطلاع از لیست طرح های منتخب دومین فراخوان طرح های پژوهشی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به اینجا مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1368

به "نتایج فراخوان طرح های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج فراخوان طرح های پژوهشی مشترک ایران و ترکیه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید