واکسن کرونای آکسفورد ایمنی قوی نشان داد

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران : نتایج به دست آمده از مرحله دوم آزمایش واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نشان می دهد، این واکسن می تواند یک واکنش ایمنی قوی در افراد در سنین مختلف، به خصوص در افراد سالمند و در معرض خطر ایجاد کند.

واکسن کرونای آکسفورد ایمنی قوی نشان داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس به نقل از بی بی سی، جدیدترین نتایج آزمایش واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که این واکسن یک پاسخ ایمنی قوی در سالمندان ایجاد می نماید و انتظار می رود دانشگاه آکسفورد طی هفته های آینده اطلاعات مربوط به اثرگذاری این واکسن بالقوه را منتشر کند.

واکسن ویروس کرونای آکسفورد یک واکنش ایمنی قوی در بزرگسالان 60 تا 70 ساله ایجاد نموده و حالا این امیدواری را افزایش می دهد که می تواند از گروه های سنی در معرض خطر ویروس محافظت کند.

بنابر اعلام محققان سازنده این واکسن موسوم بهChAdOx1 nCov-2019، پاسخ های ایمنی مشابه در هر سه گروه سنی 18 تا 55 سال، 56 تا 69 سال و 70 سال به بالا نشان داده شده است.

محققان در حال آزمایش این موضوع هستند که آیا این واکسن در آزمایش های بزرگتر و فاز سه باعث متوقف شدن ابتلای فرد به بیماری کووید 19 می گردد یا خیر.

ماهشی راماسامی، محقق دانشگاه آکسفورد گفت: افراد مسن گروه اولویت دار واکسیناسیون کووید 19 هستند، زیرا آنها در معرض خطر ابتلای شدید به این بیماری قرار دارند و ما می دانیم که آنها از لحاظ ایجاد پاسخ های ایمنی در برابر واکسن، فقیرتر هستند.

انتهای پیغام/

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1053

به "واکسن کرونای آکسفورد ایمنی قوی نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای آکسفورد ایمنی قوی نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید