وزارت بهداشت یمن: فعالیت بخش اورژانس بیمارستان ها متوقف شده است

به گزارش دنیای راه راه، احمد دارس، وزیر نفت یمن خاطرنشان کرد: میزان گازوئیل ذخیره ما به خاتمه رسیده است و فرایند زندگی یمنی ها مختل خواهد شد. ما درخواست یاری داده ایم اما هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

وزارت بهداشت یمن: فعالیت بخش اورژانس بیمارستان ها متوقف شده است

معاون مدیرکل بخش اورژانس وزارت بهداشت یمن گفت، در صورت توقف عملیات امدادرسانی بین بیمارستان ها و استان ها در نتیجه عدم وجود بنزین، پیش بینی می گردد که تعداد فوتی ها به 300 مورد در روز برسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المسیره، عبدالکریم النهاری، معاون مدیرکل بخش اورژانس وزارت بهداشت یمن اظهار داشت: ما وارد مرحله فاجعه باری شده ایم و بخش اورژانس وزارت بهداشت یمن دو هفته است که تقریباً متوقف شده است.

النهاری در ادامه اضافه نمود: با انتها یافتن انواع مختلف فرآورده های نفتی برای بخش های اورژانسی بیمارستانها، ما شاهد افزایش تعداد فوتی ها به 500 مورد در روز هم خواهیم بود و در صورت توقف عملیات امدادرسانی بین بیمارستان ها و استان ها در نتیجه عدم وجود بنزین، ما پیش بینی می کنیم که آمار فوتی ها به 300 مورد در روز برسد.

وی همچنین توضیح داد، بخش اورژانس بیمارستان های عمومی و خصوصی یمن ماهانه دو میلیون و 900 هزار لیتر سوخت مصرف می نماید و ما 500 دستگاه آمبولانس در بیمارستان ها در اختیار داریم و این آمبولانس ها نیازمند حداقل 200 هزار لیتر بنزین هستند.

النهاری همچنین عنوان داشت، کارخانه فراوری اکسیژن در بیمارستان الثوره واقع در صنعاء از هفته گذشته تا به امروز فعالیت خود را متوقف نموده است.

از سوی دیگر، احمد دارس، وزیر نفت یمن گفت: میزان گازوئیل ذخیره ما به انتها رسیده است و فرایند زندگی یمنی ها مختل خواهد شد. ما درخواست یاری داده ایم اما هیچ پاسخی دریافت ننموده ایم.

دارس از سازمان ملل خواست به ماموریت و وظایف انسانی خود در قبال بیش از 26 میلیون یمنی عمل کند.

وی از فرماندهی نیروهای مسلح خواست تمام گزینه ها را آنالیز کند تا ائتلاف عربی را مجبور به ورود نفت به یمن برای نجات یمنی ها کند.

به همین دلیل، عمار الاضرعی، مدیرکل اجرایی شرکت نفت یمن نیز گفت: یمن بعد از تمام شدن گازوئیل وارد فاجعه شده است. 1000 کودک در بیمارستان ها در معرض مرگ قرار دارند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 860

به "وزارت بهداشت یمن: فعالیت بخش اورژانس بیمارستان ها متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت یمن: فعالیت بخش اورژانس بیمارستان ها متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید