چین خواهان گفتگوی مستقیم آمریکا و کره شمالی شد

به گزارش دنیای راه راه، وزارت خارجه چین از آمریکا و کره شمالی خواست تا در گفتگوی مستقیم و چهره به چهره مسائل فی مابین را حل و فصل نمایند.

چین خواهان گفتگوی مستقیم آمریکا و کره شمالی شد

با تور برای چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که تنش در شبه جزیره کره پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی همچنان رو به افزایش است، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه از آمریکا و کره شمالی خواسته است تا در نشستی رودررو و مستقیم، مسائل خود را حل و فصل نمایند.

چین گرچه مخالفت خود را با پرتاب ماهواره و شلیک موشک دوربرد کره شمالی اعلام نموده ولی از سوی دیگر نگران طرحهای واشنگتن و سئول برای استقرار سامانه دفاع موشکی در منطقه است و بر این باور است که این اقدام به ضرر امنیت چین خواهد بود.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری تأکید کرد: تمرکز روی مسئله هسته ای شبه جزیره کره بین آمریکا و کره شمالی است. ما از آمریکا و کره شمالی می خواهیم تا بنشینند و ارتباطات و مذاکراتی داشته باشند و راهکارهای حل و فصل نگرانی های منطقی یکدیگر را آنالیز نمایند و در نهایت به هدفی که همه ما می خواهیم، دست یابند.

روزنامه چاینا دیلی نیز در شماره امروز خود نوشت: تهدید یک کره شمالی مسلح به سلاح هسته ای بیشتر از گذشته، واقعی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر توضیح داد: کره شمالی باید به خاطر رفتارش، هزینه پرداخت کند.

کره شمالی نخستین بار در سال 2012 میلادی موشک های بالستیک دوربرد خود را آزمایش نموده است.

تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی در شرایطی است که تهدیدات کره شمالی در منطقه افزایش یافته و واشنگتن از این مسئله به عنوان بهانه ای برای افزایش حضور نظامی خود بهره برداری می نماید.

آمریکا در سال 2013 میلادی یکی از سامانه های دفاع موشکی تاد را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی به گوام منتقل نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 373

به "چین خواهان گفتگوی مستقیم آمریکا و کره شمالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان گفتگوی مستقیم آمریکا و کره شمالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید