چین 29 هزار مقام رسمی را به جرم فساد اقتصادی مجازات کرد

به گزارش دنیای راه راه، کمیسیون مرکزی برای بازرسی از حزب کمونیست چین بیان کرد: بیش از 29 هزار مقام رسمی به اتهام نقض قوانین حزب در زمینه نظم و انضباط اقتصادی، مجازات شده اند.

چین 29 هزار مقام رسمی را به جرم فساد اقتصادی مجازات کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کمیسیون مرکزی حزب کمونیست چین با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: پکن بیش از 29 هزار نفر از مقام های رسمی را در سال 2015 میلادی به علت نقض قوانین مربوط به نظم و انضباط اقتصادی و مقررات حزب، مجازات نموده است.

در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شده، آمده است: تا 30 نوامبر 2015 میلادی، بیش از 29011 مقام رسمی حزب و دولت چین به اتهام نقض انضباط حزب ، مجازات شده اند.

این رقم نسبت به سال 2014 میلادی با کاهش چشمگیری روبرو شده است. در سال 2014 بیش از 71 هزار نفر از مقام های رسمی چین به اتهام فساد اقتصادی و نقض قوانین مربوط به انضباط دولتی و حزبی، مجازات شده بودند.

ژی جین پینگ رئیس جمهور چین پس از رسیدن به قدرت در سال 2012 میلادی، مقابله وسیع و گسترده ای را علیه فساد اقتصادی شروع نموده است. در این مدت تعداد زیادی از مقام های ارشد حزب کمونیست و دولت چین، بازداشت و محاکمه شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 366

به "چین 29 هزار مقام رسمی را به جرم فساد اقتصادی مجازات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 29 هزار مقام رسمی را به جرم فساد اقتصادی مجازات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید